רשות ההגבלים תגיש כתב אישום נגד ראשי התאחדות הקבלנים

עפ"י טיוטת האישום, בכירים בהתאחדות המליצו לקבלנים לא לגשת למכרזים בהם לא ניתן פיצוי לעלייה במחירי התשומות לבנייה ■ החברות הקבלניות מואשמות כי הסכימו במשותף לא להגיש הצעות למכרז למיגון יישובי עוטף עזה

רשות ההגבלים העסקיים החליטה להגיש כתב אישום נגד נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל; מנכ"ל ההתאחדות, יוסי גורדון; סגן הנשיא, אשר גרין; וסמנכ"ל ההתאחדות, דוד שחף; בעבירות הגבלים עסקיים. ההחלטה היא בכפוף לשימוע. יחד איתם יואשמו התאחדות הקבלנים וכן 14 חברות בנייה.

על-פי טיוטת כתב האישום, התאחדות הקבלנים ובכירים בה המליצו לציבור הקבלנים לא לגשת למכרזים בהם לא ניתן פיצוי לעלייה במחירי הברזל והתשומות לבנייה. החברות הקבלניות ומנהליהן מואשמים בכך שהסכימו במשותף לא להגיש הצעות למכרז למיגון יישובי עוטף עזה.

על-פי טיוטת כתב האישום, בתחילת מאי 2008 קיימו נציגי החברות הקבלניות האמורות פגישות בהתאחדות הקבלנים בהשתתפות נציגי ההתאחדות, והסכימו במשותף כי כל הקבלנים לא יגישו הצעות למיגון מתחמים ספציפיים בשדרות וביישובי עוטף עזה במסגרת שלב ב' במכרז. בהתאם להסכמה האמורה, 13 מתוך 14 החברות הקבלניות לא הגישו הצעות לשלב ב' של המכרז למיגון יישובי עוטף עזה.

בנוסף, על-פי טיוטת כתב האישום, בחודשים מאי-יולי 2008 המליצה התאחדות הקבלנים לפני חבריה על קו פעולה לפיו לא יבצעו עבודות, ובכלל זה לא יגישו הצעות למכרזים ממשלתיים, מקום בו לא ניתן פיצוי על עלייה במחירי התשומות לבנייה.

במסגרת קו הפעולה פורסמה קריאת נשיא ההתאחדות לקבלני הבנייה והתשתית שלא לגשת למכרזים בהם לא ניתן פיצוי לעלייה במחירי הברזל בפרט והתשומות לבנייה בכלל, במודעות בעיתונות, במכתב מנכ"ל ההתאחדות לחבריה ובאתר האינטרנט של ההתאחדות.