מודיעין והכשרת היישוב: אושרו הזכויות ב"שרה" ו"מירה"

הבקשה לקבלת רישיון "מיכל" לא אושרה ■ אוהד מראני: "המשימה הראשונה של רישום הזכויות ברישיונות הוכתרה בהצלחה, ובהמשך הדרך אנו מתכננים הנפקה על בסיס הרישיונות הללו"

שותפות חיפושי הנפט והגז הטבעי מודיעין של צחי סולטן ואידיבי, ביחד עם הכשרת היישוב של עופר נמרודי, הודיעו הבוקר (ד') כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, יעקב מימרן, הודיע כי הבקשות שהוגשו להעברה של זכויות השתתפות ברישיונות "שרה" ו"מירה" אושרו על ידי הממונה ואילו הבקשה לקבלת רישיון "מיכל" לא אושרה.

נזכיר כי רשיונות "שרה" ו"מירה" נמצאים מערבית לנתניה ודרומית לרשיון "דלית" בו גילו מאגרי גז טבעי.

חלקה של קבוצת הכשרת הישוב בכל אחת מבקשות ההעברה ברשיונות שרה ומירה הינו 48.322% (מתוך 100%). מנכ"ל הכשרת הישוב, עופר נמרודי, ציין כי "רישום הרישיונות על שם החברות בקבוצה הינה אבן דרך משמחת המסמלת את תחילת פעילות הכשרת הישוב בתחום חיפושי הגז, וסיום מוצלח לעבודה המאומצת של החודשים האחרונים להתרת הסבך העיסקי והמשפטי שהיה מיוחס לרישיונות הללו, ואשר הוסדר. אנו יוצאים לדרך החדשה עם שותפים מעולים, הגיאולוג דייוויד פיס, בעל ותק רב במזרח התיכון, והמפעיל GeoGlobal Resources, שהינה חברה ציבורית בקנדה בעלת ניסיון ומיומנות מוכחת ושיטות עבודה מודרניות."

אוהד מראני, יו"ר עמנואל אנרגיה של הכשרת היישוב, אמר כי "אומנם האפשרות להגשת בקשות לקבלת רישיונות יצרה באזז מסביב לנושא הגז הטבעי, אך עדיין חשוב לזכור כי הכשרת הישוב הינה הקבוצה היחידה שהגישה בקשות לרישיונות על בסיס סקרים סיסמיים דו מימדיים ותלת מימדיים קיימים, כך שלמיטב אמונתנו כי יש בידינו נכסים משמעותיים יש בסיס, ויש בידינו ראיות לפוטנציאל הטמון בהן".

עוד ציין מראני כי "באופן מסורתי, טווח הזמן מתחילת הפעילות ועד לתחילת קידוחים הינו כשנתיים - זאת אם בכלל יש אינדיקציות לכדאיות קידוחים. ברכישת הרישיונות 'שרה' ו'מירה' בשלב שבו הסקרים הסיסמיים כבר בוצעו, קבוצת הכשרת הישוב ואי די בי ביצעה קיצור דרך משמעותי של טווח זמן זה לכדי מספר חודשים, תוך צמצום ניכר של חוסר הוודאות הכרוך בנושא. על אף זאת, חשוב להדגיש שמדובר באינדיקציות בלבד, ועיקר הדרך עוד לפנינו. המשימה הראשונה של רישום הזכויות ברישיונות הוכתרה בהצלחה, ובהמשך הדרך אנו מתכננים הנפקה על בסיס הרישיונות הללו".

במקביל, דיווחו היום השותפויות גבעות וזרח כי הבקשה שלהן לקבלת רישיון לחיפושי נפט וגז בים התיכון בשם "מקס", הנדחתה על ידי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות .

אתמול דיווחנו כי קבוצת לוקסמבורג שגיא זכתה ברשיון החיפושים המזרחי בשטח היתר בנימין. שטחו הגדול של ההיתר, כ-1865 קמ"ר והמבנה הגיאולוגי שלו מאפשר לחלק אותו בין יותר מבעל רישיון אחד.

אגב, בתחילת השבוע דיווחנו כי נס אנרג'י האמריקנית, הבעלים הקודם של נויה - בעלת השליטה במודיעין, טוענת כי צחי סולטן ו-IDB השתלטו על נויה באופן בלתי חוקי. סולטן ו-IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקים כיום 95% מנויה, שהיא בעלת השליטה בשותף הכללי (75%) במודיעין. זאת, לאחר שסולטן מכר ל-IDB מחצית ממניותיו בה לפני כחודשיים.

בתחילת החודש גייסה מודיעין כ-188 מיליון שקל בהנפקה מוצלחת, בה נסגר הגיוס במחיר גבוה ב-74% ממחיר המינימום, וסולטן סבור כי אולי זו הסיבה להאשמות.