"יום חופש של אלי יונס שווה ל-160 ימי עבודה של פקיד בבנק"

ח"כ חיים כץ בראיון לגלי צה"ל: "3 חודשים של העסקת אלי יונס שווים ל-40 שנות עבודה של פקיד רגיל בבנק"

חברי הכנסת חיים כץ (קדימה) ושלי יחימוביץ' (עבודה) אומרים היום (ה') כי הם לא מאמינים בוועדה לבחינת שכר הבכירים שמינה ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי הם מתכוננים לדחיפה נוספת של הצעת החוק שלהם להגבלת שכר הבכירים.

"למרות שהוועדה לבחינת שכר הבכירים משקיעה הרבה זמן, אני אומרת בצער שבסוף לא ייצא ממנה שום דבר משמעותי כי רוב חבריה לא רוצים להגביל את שכר הבכירים בשום דרך", אמרה יחימוביץ' בראיון לגלי צה"ל. "חברי הוועדה מחזקים את ידיו של יו"ר הרשות זהר גושן שהציע אסיפה של בעלי המניות לקבוע את השכר".

כזכור, גושן הציע בוועידת שוק ההון של "גלובס" במאי האחרון לתלות את הקביעה על שכר הבכירים בידי אסיפת בעלי מניות. "גלובס" חשף לפני כחודש וחצי, כי יחימוביץ' וכץ הגישו מחדש את הצעת החוק שלהם להגבלת שכר הבכירים במקביל למינוי הוועדה המיוחדת לבחינת השכר, וזאת על מנת להאיץ את ההליכים במידה והוועדה לא תעמוד בלוח הזמנים שנקבע לה.

כץ ציין היום, כי בימים הקרובים יושלמו 45 ימי ההמתנה מאז הגישו שני הח"כים את הצעת החוק שלהם מחדש, כך שוועדת השרים לענייני חקיקה תוכל לדון בה.

"החזירות צריכה להיגמר", אמר כץ. "יום חופש של אלי יונס (מנכ"ל בנק מזרחי טפחות) שווה ל-160 ימי עבודה של פקיד בבנק. 3 חודשים של העסקת אלי יונס שווים ל-40 שנות עבודה של פקיד רגיל בבנק".

יחימוביץ' הוסיפה בהקשר זה, כי "אנו זקוקים לגיבוי של הציבור הרחב כי מול הציבור נמצאת קבוצה של אינטרסטים גדולה מאוד שלא מוכנה לוותר על השמנת שלה".