מי רוצה להיות בניון?

"שומר מסך", עונה חדשה, ה' 21:00, ערוץ 10

שני תחקירים מרכזיים יעמדו הערב (ה') במוקד פרק החזרה של "שומר מסך" עם אמנון לוי בערוץ 10: תחקיר שחושף את שיטות הקבלה של תושבים חדשים לעמנואל; ותחקיר על עולמם הפרוע של סוכני הכדורגל, אלה שמבטיחים להפוך כל ילד ליוסי בניון בפוטנציה.

אחרי שצפיתי בתחקיר על ועדת הקבלה של עמנואל, נותרתי ברגשות מעורבים: מצד אחד, הסלקציה הזאת היא בלתי מקובלת במדינת חוק (ואולי זאת הבעיה העיקרית שלנו: במשך שנים טיפחנו כאן קבוצה שלא מכירה בחוקי מדינת ישראל), והדרכים שבהן היא מתבצעת או נאכפת מקוממות עוד יותר. מצד שני, אין לי בעיה עקרונית עם קהילה שמבקשת לחיות בהסתגרות מוחלטת: היו זמנים שבקיבוצים, למשל, היו דוחים חברים פוטנציאלים שלא יישרו קו עם האידיאולוגיה הקשוחה של אותן שנים.

התחקיר השני אינו שונה בהרבה מתחקירים דומים על סוכני דוגמניות למשל, שסוחרים בחלומות הנעורים של ילדות צעירות או בתקוות הוריהן. כאן מדובר בכדורגלנים צעירים ובהוריהם שרואים בהצלחת הילד מפתח ליציאה מחיי דלות. זה מקומם ועצוב, גם אם לא מסעיר במיוחד.

אני בטוח שהעונה החדשה של אמנון לוי ו"שומר מסך" עוד תנפק תחקירים חשובים מאלה.

חרמנה ליצלן

"סופ"ש חם ורטוב", ו' מ 16:00, ערוץ !E

לפעמים נדמה שמדובר בצביעות הגדולה ביותר: מה בין תוכניות שמשדרות ומוכרות סקס ונחשבות "בידור", לבין סקס גלוי שנחשב כפורנוגרפיה. אולי רק המקום לדמיון: מי שמארגן לנו סופ"ש של בגדי-ים מכוון בדיוק לאותה נקודה כמו הפורנו-גראף, רק שהאחרון אינו משאיר מקום לדמיון.

מצד שני, אני לא בטוח שאני בשל לקבל הכרעות עמוקות שכאלה על סמך צפייה חלקית בלבד בשלל התוכניות שמזמן ערוץ !E לסוף השבוע הקרוב, כך שאולי איאלץ לעבור על כל החומר מההתחלה...

זה יתחיל "בקטנה" כמו שאומרים, ב-16:00, עם סלב'ס בבגדי-ים, ואחרי 20 דקות בלבד נתבקש לרדת לחוף פנמה סיטי, למסיבות ושאר תעלולי נוער בסגנון עדות ה"יוהו".

התוכנית הנחמדה ביותר לטעמי ברצף, היא "הוליווד בבקיני" (17:55), שמציגה קטעים בלתי נשכחים מהטלוויזיה ומהסרטים, כמו הריצה המפורסמת של פאמלה אנדרסון בבגד-הים (השלם!) האדום בפתיח של "משמר המפרץ", ועד לסתם רגעים מכוננים כמו הופעתו של דיוויד בקהאם (כן, יש גם גברים בספיישל הזה) בקמפיין להלבשה תחתונה של "ארמאני".

מי שרוצה לראות עוד כוכבים, בגדי-ים וגם כמה פאדיחות (כמו "פרגי" הסוררת, שרה פרגוסון שמביכה שוב ושוב את ארמון בקינגהאם), מוזמן בשבת (17:10) ל"משמר החופים", שתסכם 30 רגעי גאות ושפל שקשורים בבגדי-ים.

חיים מוחמצים

"החברים של פיטר", שבת 20:30, ערוץ MGM

כבר כתבתי כאן בעבר על הסרט הזה, שמנסה לשכנע (ומצליח!) שהחיים הם בעיקר אוסף של טרגדיות קטנות וחלומות גדולים שמתרסקים.

לא בכדי תורגם שם הסרט הזה בעברית ל "החברים של פיטר". בדומה ל"החברים של אלכס", יש כאן חבורת אנשים, שלא ראו אחד את השני מאז סיום התיכון, שמתכנסת לחג המולד בביתו של אחד מהם.

מה שמתחיל כמפגש רעים מלא נוסטלגיה, הופך בהדרגה לתהליך מכאיב שבמסגרתו מסגירים כולם את הסודות שמאמללים אותם: מזוג שאיבד את אחד משני ילדיהם התאומים, דרך ה"קוגרית" שבחבורה שלא מצליחה לקיים מערכת יחסים נורמלית, ההיא (אמה תומפסון) שחיכתה יותר מדי והפכה לרווקה זקנה, ההוא שהיגר לאמריקה (קנת בראנה) ומוטרף בידי אשתו השחקנית, וכמובן המארח פיטר (סטיבן פריי) שמגלה לחבריו שהוא הומוסקסואל שנושא את נגיף האיידס (בשנים ההן זה נחשב לגזר דין מוות מהיר יחסית).

למרות המלנכוליות השורה על הסרט, אין צופה אחד שלא יתפתה להביא אחורה אל עברו ולנסות לסכם מה מחלומות הנעורים שלו אכן התגשם.