מייספייס מחפשת סוכנות פרסום להובלת מהלך למיתוג מחדש

הרשת החברתית, שאיבדה מיוקרתה לטובת פייסבוק, מתכננת להשיק הקיץ "יותר מוצרים חדשים מאשר בכל ההיסטוריה של מייספייס"

הרשת החברתית מייספייס לא מרימה ידיים. במגזין "AdAge" מדווחים כי מייספייס מחפשת אחר סוכנות פרסום שתסייע לה להשיק קמפיין מיתוגי לקראת ההשקה המחודשת של האתר, שצפויה לצאת לדרכה כבר הקיץ.

במייספייס, הנמצאת בבעלות ניוז קורפ, תאגיד המדיה של רופרט מרדוק, מקווים כי קמפיין מיתוגי יסייע לה למתג את עצמה מחדש ולהחזיר לה את היוקרה שאיבדה לטובת פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.

התמקדות בגיימינג

לדברי בכירים בתעשיית הפרסום העולמית, מייספייס כבר פנתה למספר סוכנויות קריאייטיב, במטרה שאלו ינסחו עבורה מהי הדרך הטובה ביותר למתג את עצמה מחדש ולהעביר את המסר של ההשקה המחודשת.

לדברי ג'ייסון הירשהורן, מנכ"ל משותף במייספייס, "הקיץ יושקו יותר מוצרים חדשים מאשר בכל ההיסטוריה של מייספייס".

בין המוצרים החדשים יהיו פיצ'רים שיקלו על המשתמשים לגלות תוכן חדש באתר, תוך התמקדות באפליקציות גיימינג, שלדברי האתר מושכות אליהן כשליש ממשתמשי מייספייס מדי יום.

כן מתוכנן עיצוב מחדש לעמוד הבית של מייספייס, כולל לוגו חדש, מה שמרמז על כך שבמייספייס תולים בהשקה הזו הרבה תקוות.

על-פי Kantar Media, הוצאות המדיה של מייספייס בארה"ב הסתכמו ב-2009 ב-5.1 מיליון דולר בלבד, שהופנו בעיקר לקידום השירות מייספייס מיוזיק.

דובר מייספייס ציין כי עדיין מוקדם מדי מכדי להעריך מהו היקף הקמפיין העתידי והאם הוא יתבסס גם על טלוויזיה וגם על אינטרנט, אך ציין כי "זה עתיד להיות הקמפיין המיתוגי הגדול הראשון שלנו".

לא מדובר בהחלטה על קמפיין חדש ותו לא. רק באחרונה מונה דיוויד דונוגן, בכיר בתעשיית האינטראקטיב בארה"ב, לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה, לצד שני מנכ"לים שותפים חדשים, שהחליפו את אוון ואן נאטה, המנכ"ל הקודם ששרד בתפקיד פחות משנה. עזיבתו של ואן נאטה, יש לציין, נתפסה בתעשייה כהוכחה נוספת למצבה הבעייתי של מייספייס.

במייספייס, כך נדמה, הבינו כי מדובר בצעד הכרחי, שלא לומר קריטי. על-פי חברת המחקר והמדידה קומסקור, מספר הגולשים השונים בעולם שביקרו באפריל האחרון במייספייס עמד על 111 מיליון איש, ירידה של כ-13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זאת לעומת זינוק של כ-70% בטראפיק העולמי של פייסבוק, המונה מעל ל-500 מיליון משתמשים.