קרן בירד תשקיע 4.2 מיליון דולר ב-6 פרויקטים

ההיקף הכולל של הפרויקטים: 18 מיליון דולר ■ בין הפיתוחים שקיבלו השקעה: משדר זעיר בעל צריכת אנרגיה נמוכה ומיקרו התקן להזרה תת-עורית של חיסון לשחפת

קרן בירד הדו-לאומית מבצעת עוד סדרת השקעות בפרויקטים משותפים לחברות מישראל וארה"ב. הפעם מדובר ב-6 פרויקטים ובהם בסך-הכל היא תשקיע 4.2 מיליון דולר. ההיקף הכולל של כל הפרויקטים עומד על 18 מיליון דולר.

בין שיתופי הפעולה שקיבלו השקעה הפעם, ניתן למנות את IBM ישראל, שתפתח עם חברת Tensorcom משדר-מקלט זעיר בעל צריכת אנרגיה נמוכה; NanoPass הישראלית, שתפתח עם IDRI האמריקנית מיקרו התקן להזרקה תת-עורי של חיסון לשחפת; Simbionix הישראלית, שתפתח עם HPCC האמריקנית סימולטור לניתוחים גניקולוגיים; ו-VCortex מישראל, שתקדם עם החברה האמריקנית Presstek מוצר לבקרת צבע אוטומטי לדפוס דיגיטלי.

הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הנאמנים, מתווספים ללמעלה מ-800 פרויקטים בהם השקיעה קרן בירד מעל ל-280 מליון דולר במהלך 33 שנות פעילותה. פרויקטים אלו הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-8 מיליארד דולר.

הקרן גדלה ב-30 מיליון דולר

בנוסף למחזור החצי שנתי של קרן בירד, יתווסף השנה, כמו בשנה שעברה, מחזור BIRD Energy. בימים אלו מתקיים תהליך הבחירה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת ויעילות אנרגיה וההחלטות צפויות בסוף יולי 2010.

ד"ר איתן יודילביץ', שעומד בראש קרן בירד, הזכיר כי "לאחרונה החליטו משרד האוצר ומשרד התמ"ת להגדיל את הקרן ב-30 מיליון דולר. בימים אלה מתקיימת פעילות אינטנסיבית לקבלת החלטה מקבילה בארה"ב".