פורסטר: מכירות מחשבי הלוח יעברו את הנטבוקים בתוך שנתיים

באפל יכולים לחייך לנוכח המספרים שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר אודות הפופולריות הגואה של מחשבי הלוח, דוגמת האייפד שלהם

באפל יכולים לחייך לנוכח המספרים שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר פורסטר אודות הפופולריות הגואה של מחשבי הלוח, דוגמת האייפד שלהם. היקף מכירות מחשבי הלוח (טאבלטים) בארה"ב יהיה גדול מזה של הנטבוקים עד שנת 2012, כך מעריכים בחברת מחקרי השוק פורסטר, בדו"ח שהתפרסם ביום חמישי האחרון. מכירות כלל המחשבים האישיים בארה"ב צפויים לגדול ב-52% בחמש השנים הקרובות, בעיקר בשל העובדה שיותר אנשים רוכשים יותר ממחשב אחד.

מספר מחשבי השולחן, המחשבים הניידים, מחשבי הלוח והנטבוקים שיימכרו בארה"ב עד 2015 יגיע לכחצי מיליארד, מעריכים בפורסטר. מכירות מחשבי הלוח לבדם צפויים לזנק מ-3.5 מיליון יחידות ב-2010 עד ל-20.4 מיליון ב-2015.

המחשבים הניידים, לא כולל הנטבוקים, צפויים להחזיק בנתח המכירות המשמעותי ביותר, עם 42% מכלל מכירות המחשבים האישיים בארה"ב עד 2015. מכירות מחשבי הלוח צפויות להוות 23% מכלל המכירות של המחשבים האישיים, מכירות המחשבים השולחניים צפויות להוות 18% מכך ואילו מכירות הנטבוקים צפויות להגיע ל-17% בלבד מכלל מכירות המחשבים האישיים בארה"ב.

"הגידול במכירות מחשבי הלוח יבוא על חשבון הפופולריות של הנטבוקים", אמרה שרה רוטמן מפורסטר. "למרות שגם הנטבוקים מתאפיינים באותה הקלות והניידות של מחשבי הלוח, הם לא יכולים להתחרות בהם בכל הנוגע לשילוב של מדיות מתחומים שונים". רוטמן הוסיפה כי "עובדה מעניינת היא שלא היה ביקוש למחשבי לוח בקרב הצרכנים עד הופעת האייפד של אפל, שבעצם 'לימדה' את הצרכנים לרצות את המוצר".

בדו"ח צוין גם כי היקף מכירות המחשבים השולחניים צפוי לרדת בחמש השנים הקרובות מ-18.7 מיליון יחידות השנה עד ל-15.7 מיליון יחידות ב-2015. עם זאת, לדברי אנשי פורסטר, לא צפוי פלח מחשבי השולחן לאבד מחשיבותו בשל הביקוש הצרכני למחשבים חזקים המסוגלים להריץ טכנולוגיות דוגמת HD ותלת-ממד.