סקר תעשיינים בארה"ב: שיפור נוסף במצב הרוח הכלכלי של המנכ"לים

כך עולה מסקר ה-™Manufacturing Barometer של PwC; כ-75% צופים גידול במחזור המכירות ב-12 החודשים הקרובים

75% מהתעשיינים בארה"ב צופים שמחזור המכירות של החברות שלהם יגדל ב-2010. כך עולה מסקר ה-Manufacturing ™Barometer של רשת שירותי ראיית החשבון, המס והייעוץ הגלובלית, (PricewaterhouseCoopers (PwC, המיוצגת בישראל על-ידי פירמת קסלמן וקסלמן, אשר מתייחס לרבעון הראשון של 2010, ונערך בקרב מנהלים בחברות ייצור תעשייתי, שבסיסן בארה"ב. מדובר בעלייה של 18 נקודות אחוז בהשוואה לנתון המקביל ברבעון הרביעי של 2009.

כמו כן, ברבעון הראשון, המשיבים אשר מייצאים לשוקי חוץ, כלומר מחוץ לגבולות ארה"ב, מעריכים כי המכירות לחו"ל יהוו כ-40% ממחזור המכירות הכולל שלהם ב-12 החודשים הקרובים. ברכיב זה חלה עלייה של שש נקודות אחוז בהשוואה לנתון שנרשם רבעון קודם לכן.

בציפיות ביחס ל-2010 חל שיפור קל בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009. 53% מהמשיבים אופטימיים ביחס למצבה של הכלכלה האמריקנית, 37% מהם אינם בטוחים ורק 10% מגלים פסימיות.

ומה לגבי שוק התעסוקה ב-12 החודשים הקרובים? כ-27% מהמשיבים מתכננים להגדיל את מצבת העובדים בחברות שלהם (לעומת 30% ברבעון הקודם) כ-17% מהמשיבים (לעומת כ-12%ברבעון הקודם) מתכננים דווקא לקצץ את כוח העבודה. היתר אינם צופים שינוי במצבת העובדים.

על תוכניות עתידיות להתרחבות, רמות מחירים ורווח גולמי ושורת נושאים נוספים תוכלו לקרוא בחוברת המלאה של הסקר (אנגלית).