הצרכן הישראלי ירים ראש? יוזמה לחרם על H&M ואיקאה בתגובה ל-9 ימי החרם של שבדיה על ישראל

היוזמים: "הלוואי שהיינו לומדים משהו מהאירופאים והאמריקאים - לעשות חרם!" ■ "הסניפים הישראליים של איקאה הם מהרווחיים ביותר בעולם, הגיע הזמן להצביע ברגליים ולפגוע בהם בחזרה" ■ החרם על הרשתות מתוכנן מה-30 ביוני עד ה-2 ביולי ■ באיקאה וב-‏H&M‏ סירבו להגיב

‎‎האם יסכימו הישראלים לזנוח את איקאה למשך 3 ימים במפגן של פטריוטיות מקומית? כך לפחות מקווים מארגני חרם המתגבש בימים אלה על "ספינות הדגל" הקמעונאיות השבדיות בארץ -‏H&M‏ ואיקאה. זאת בתגובה לחרם המתקיים בימים אלה על פריקת סחורות ישראליות בנמלי שבדיה, בתגובה על אירועי המשט לעזה.

במייל שעובר בתפוצת שרשרת ומקבל במה גם ברשתות החברתיות, כותבים היוזמים: "הלוואי שהיינו לומדים משהו מהאירופאים והאמריקאים - לעשות חרם! בזמן שאנחנו חוגגים לאיקאה יום הולדת 9 ומעדיפים סחורות שבדיות, הכריזה שבדיה על 9 ימי חרם (כנגד 9 ההרוגים 'החפים מפשע' שנהרגו במשט) על פריקת סחורות ישראליות בנמליה".

הדברים, כאמור, מתייחסים לחרם שהכריז איגוד עובדי הנמלים בשבדיה בין ה-15 וה-24 ביוני, כשהם מסרבים לפרוק סחורות ישראליות במחאה על פעולת ההשתלטות על המשט לעזה. הארגון אף קרא לאיגודים נוספים בשבדיה להצטרף להחרמת סחורות המגיעות מישראל.

"ידוע כי הסניפים הישראליים של איקאה הם בין הגדולים בעולם והרווחיים ביותר ברשת", נכתב עוד בקריאה לחרם, "הגיע הזמן להצביע ברגליים - לפגוע בהם בחזרה". בשולי הדברים מצוין כי הסחורה של ‏H&M‏ השבדית מיוצרת בחלקה בטורקיה.

כזכור, בעקבות האירועים האחרונים התרבו הקריאות לחרם על מוצרים תוצרת טורקיה, עשרות אלפים הצטרפו לקריאה לחרם בפייסבוק, והופסקה כמעט כליל התיירות הישראלית לתחומי המדינה.

את חרם הצרכנים קוראים המארגנים ליישם במשך 3 ימים בשבוע הבא - כנגד 3 החיילים שנפצעו במהלך המשט: מה-30 ביוני ועד ה-2 ביולי, בימים רביעי-שישי - חודש אחרי המשט.

באיקאה וב-‏H&M‏ סירבו להגיב לידיעה.