מותג האופנה האמריקני "אמריקן איגל" בדרך לישראל

החברה מנהלת מו"מ לגבי הזיכיון עם פוקס, אלביט קמעונאות, קבוצת זארה, H&O והמשביר לצרכן ■ פעלה עד לאחרונה רק בארה"ב ובקנדה אך החליטה לשנות את מדיניותה

מותג האופנה האמריקני "אמריקן איגל" בדרך לישראל. ל"גלובס" נודע כי בחברה האמריקנית הוחלט להיכנס לשוק הישראלי, ובימים אלה היא מנהלת משא-ומתן מול גורמים בשוק הישראלי לגבי הזיכיון.

המשא-ומתן מתנהל עם פוקס, אלביט קמעונאות, קבוצת זארה, H&O והמשביר לצרכן.

פוקס, המבקשת להתרחב, פועלת מזה זמן רב להבאת מותג בינלאומי לישראל; אלביט קמעונאות של מוטי זיסר מחזיקה בזיכיון למותגים MANGO ו-GAP בארץ; קבוצת זארה מחזיקה פרט ל-ZARA ישראל גם במותג BERSHKA; ואילו המשביר לצרכן מחזיקה במותג ספרינגפילד.

חברת "אמריקן איגל" נוסדה בשנת 1977 על-ידי מארק וג'רי סילברמן. עיקר פעילותה הוא עם המותג "אמריקן איגל" אך יש לה גם תתי-מותגים נוספים. אם המשא-ומתן יבשיל, החברה תיכנס לישראל עם המותג "אמריקן איגל".

"אמריקן איגל" הוא מותג אופנה צעיר וטרדני הפונה לנשים בגילאי 15-28. המוצרים הנמכרים ביותר של המותג הם ג'ינסים בגזרה נמוכה, חולצות פולו, חולצות T עם לוגו החברה ושנת ההקמה, בוקסרים ובגדי-ים.

ב-1994 החלה החברה להיסחר בנאסד"ק. גיוס ההון היווה את המנוף להתפתחותה המואצת. החברה, שמנתה אז 167 חנויות, פתחה בתוך שנה 90 חנויות. בשנת 2000 המריא מחזור המכירות שלה למיליארד דולר, ובשנת 2009 שולש מחזור המכירות לכ-3 מיליארד דולר.

חברת "אמריקן איגל" מפעילה כיום 1,101 חנויות תחת 3 מותגים - "אמריקן איגל", "Martin Osa" ו-"Aerie". בקנדה הפעילות היא תחת המותג "בלונוטס".

יו"ר החברה הוא היהודי ג'יי שוטנשטיין, התורם למוסדות שונים בישראל.

המותג "Martin Osa" הוא מותג קז'ואל שפונה לגילאי 28-40. המותג "Aerie" הוא מותג פנאי ושינה לגילאי 13-25. לחברה גם קו אופנה לגילאי 2-12 תחת המותג "77 KIDS", שכל מכירותיו מקוונות.

ב-2009 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-2.99 מיליארד דולר. מקור יותר מ-2.7 מיליארד דולר מהמחזור הוא במכירות בארה"ב. בקנדה מחזור המכירות של החברה עומד על 281 מיליון דולר.

ב-2009 רשמה החברה רווח תפעולי של 302 מיליון דולר ורווח נקי של 179 מיליון דולר.

ההחלטה להיכנס לישראל היא חלק משינוי מדיניות החברה, שפעלה עד כה בארה"ב וקנדה בלבד, ורק באחרונה פתחה חנות מחוץ לצפון אמריקה, באמירויות הערביות.