הסטארט-אפ החדש של מודי כידון: חיוג שמות בסלולר

הפיתוח של החברה, שהקים יו"ר איגוד חברות הפרסום, ישולב בכרטיסי SIM של מורפו

הסכם אסטרטגי לחברת הטכנולוגיה הישראלית NTTM עם חברת Morpho, מיצרניות כרטיסי ה-SIM הגדולות בעולם. במסגרת ההסכם, המוצר של NTTM ישולב במוצריה של מורפו, שמייצרת למעלה ממיליון כרטיסי SIM ביום. ההסכם נחתם עם השלמת פיתוח המוצר של NTTM, תהליך שנמשך כשלוש שנים.

את NTTM הקימו ב-2007 אסי רוטברט, יגאל ג'אק ומודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום. NTTM פיתחה טכנולוגיה, שמאפשרת חיוג שמות מכל טלפון ברשתות סלולריות מסוג GSM. באופן זה, כל משתמש פרטי או עסקי בעולם יכול לבחור לעצמו שם חיוג בעל משמעות שישמש לחיוג, בכל צירוף של אותיות, ספרות וסימנים וללא הגבלת אורך. כך, חברות ואנשים פרטיים יוכלו להשתמש בשם החברה או המוצר וכן בשם הפרטי או בכינוי, ואלו למעשה יהיו מספר הטלפון שלהם.

שוק בצמיחה

שוק ה-SIM העולמי נאמד בשנת 2009 בכ-3.5 מיליארד כרטיסים חדשים, צמיחה של 14% לעומת 2008. הפתרונות שמוצעים היום, משתמשים בפתרונות שאמנם ממירים את המספרים לאותיות, אלא שאלו מספרי פרימיום שעלותם גבוהה. NTTM מציעה פתרון ראשון שהוא רק אותיות ואין סיבה שתהיה לו עלות גבוהה. בנוסף, הטכנולוגיה שלה לא מצריכה שינויים במרכזיות ובמתגי המפעילים הסלולרים.

החברה פועלת מאנגליה ומפעילה מרכזי פיתוח בישראל וברוסיה. במועצה המייעצת שלה חברים בין השאר פרופ' דיוויד יופה מאוניברסיטת הרווארד, המשמש גם כדירקטור באינטל; שלמה (מומו) לירן, ששימש עד לאחרונה מנכ"ל אריקסון בישראל; מיכה אנגל ורון גוטמן, לשעבר מנכ"ל יוניליבר ישראל ודירקטור בגטר ובטמפו. מנכ"ל החברה הוא רובין פאולי ומנהלת הפעילות בישראל היא רונית גנון עמית.

"חיוג ידידותי"

ריצ'רד תומפסון, מנהל תחום אפליקציות והפתרונות במורפו, אמר היום כי "אנו מאמינים שהטכנולוגיה של NTTM תשנה את כללי המשחק בעולם התקשורת. שילוב הטכנולוגיה בכרטיסי ה-SIM שלנו, יאפשר למאות מיליוני מחייגים בעולם ליהנות מחוויית חיוג ידידותית ואפקטיבית הרבה יותר מכל שיטה קיימת".

אסי רוטברט, ממייסדי NTTM, הוסיף כי "אימוץ הטכנולוגיה על-ידי יצרניות כרטיסי ה-SIM, יהפוך אותה לסטנדרט דה-פקטו של התעשייה. חברות הסלולר ייהנו מפתרון מוכן ליישום, ללא כל השקעה בשינוי ברשת ובלי צורך להחליף את הטלפונים הסלולריים".