בן-אליעזר: "יש לשקם ולהחזיק את הערוץ הטורקי בכל מחיר"

שר התמ"ת אמר הדברים בברלין לאחר קבלת ישראל את נשיאות ארגון יוריקה: "המוכנות לשמוע ולקבל את דברי ישראל גדולה" ■ "יש להראות שישראל היא שונה - אנו רוצים קשרים בכל מחיר - זה אינטרס אסטרטגי"

במפגש עם עיתונאים ישראלים, שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ברך על מינויה של ישראל לנשיאות יוריקה. "לא זוכים סתם בנשיאות, זה קורה רק כאשר יש הכרה של המדינות החברות ביכולות שלנו", אמר השר מאז סוף הנאום שלי, התחושה שלי חזקה מאוד. הציפיות של כולם מאיתנו גבוהות מאוד", אמר "אתם תביאו שינוי, כולם חושבים כך - זהו הישג מרשים למדינת ישראל, המצטרף לקבלת לארגון ה-OECD".

"אני מקווה שלא רק המדינות יבואו, אלא גם החברות - המטרה שלי היא גם לפתוח דלת לחברות".

"אני מקווה שנביא לבולטות את הנושאים בהם אנו מובילים - טכנולוגיות מים חקלאות, תקשורת, סביבה וביטחון. ב-6 בדצמבר נארח בישראל את יום החדשנות הלאומית. אני מקווה שנוכל להביא אלינו המון חברות מובילות מהעולם ושרים מובילים ממדינות אירופה הלב מתחמם לי מהיחס שאנחנו זוכים לו. זו לא הצגה, וזה לא חד פעמי - המוכנות לשמוע ולקבל את הדברים שישראל יכולה להביא היא גדולה".

"אני מרגיש שכאן אני יכול לומר מה שאני רוצה. זה מראה על המחויביות של כל המדינות וכן על היכולות שלנו שבכוונתנו ליישם ולעמוד במטרות. במהלך השיחות שלי כאן אני מנסה למשוך משקיעים לישראל. אני מפרט מה ישראל יכולה, מה ישראל נותנת, והאנשים מקשיבים".

"צריך לזכור, אנחנו מגיעים בשנה לאחר נשיאות של גרמניה, וכל ההישגים שלה. אנחנו צריכים להתחיל ולמשוך את העגלה מהר כדי להראות שישראל מסוגלת לעשות זאת טוב באותה מידה. בכל מקום אני דורש לעשות הפרדה מוחלטת בין מסחר לבין פוליטיקה - זו היתה גם ההמלצה שלי כאשר דיברו על כניסת סוריה ל-WTO לא צריך לקשור דבר בדבר, ואני מתכוון לעשות כל מאמץ כדי לשקם ולהחזיק את הערוץ הטורקי בכל מחיר - מדובר במדינת ציר שיושבת בגבול עם איראן סוריה ועירק וחשוב לנו לקיים את היחסים - ואעשה כל מאמץ!"

"אנחנו צריכים להראות שישראל היא שונה - אנחנו רוצים קשרים בכל מחיר - זה אינטרס אסטרטגי. כאמור, יש ציפיות מאיתנו - המדינות רוצות לראות איך נקשור את כל אירופה בקשר הדוק, ואיך נביא לידי ביטוי את היכולות שלנו, שיתרמו לארגון יוריקה ולמדינות החברות בו כולו."

לשאלת "גלובס", האם שנת הנשיאות של ישראל ביוריקה תועיל לנו מבחינה פוליטית והסברתית, שר התמ"ת אמר כי "כנשיאה, ישראל תהיה במרכז האירופי במשך שנה - זה יכול רק להועיל מבחינה פוליטית והסברתית. להזיק לנו זה לא יכול, אבל לעולם יש ציפיות מאיתנו גם בתחום המדיני, ואני מתחיל להרגיש שמסחר ופוליטיקה מתחילים לחלחל זה בזה, ואני בהחלט מוטרד מזה", אמר בן אליעזר לסיכום".