אובמה מכריז על ניצחון: "הרפורמה כוללת 90% ממה שהצעתי"

במפגש עם עיתונאים בטרם צאתו לפגישת ה-G20 בטורונטו אמר נשיא ארה"ב כי הוא: "שבע רצון מעבודת הקונגרס" ■ "הרפורמה תאפשר לרסן את וול סטריט ולמנוע עוד משבר כמו זה ממנו אנו מתאוששים כעת"

הנשיא האמריקני ברק אובמה רשם היום (ו') ניצחון נוסף לאחר שהמו"מ בין הקונגרס לסנאט הסתיים בהצלחה והצדדים הגיעו להסכמה על תנאי הרפורמה הפיננסית המקיפה ביותר שבוצעה בוול סטריט מאז שנות ה-30' של המאה שעברה.

המחוקקים לחצו ידיים בשעה 05:39 בבוקר לאחר יותר מ-20 שעות של מו"מ בו תיווכו נציגיו של ממשל אובמה אשר הצליחו לפצח את ההתנגדויות האחרונות לחוק, שנסובו סביב ההצעה להורות לבנקים להיפרד מעסקי המסחר בנגזרים הנחשבים לרווחיים במיוחד.

הרפורמה הפרושה על פני יותר מ-2,000 עמודים נוגעת לכל תחומי הפעילות הפיננסית בארה"ב, מתחומי האשראי הצרכני בסופרמרקטים ועד לעסקאות המורכבות ביותר בני"ע המתבצעות בוול סטריט.

הנשיא אובמה אמר לעיתונאים לפני צאתו לפגישת מנהיגי ה-G20 שתתקיים בסוף השבוע בטורונטו שבקנדה כי הוא "שבע רצון מעבודת הקונגרס" והוסיף כי ההצעה שהתקבלה כוללת כ-90% ממה שהוא הציע. לדבריו הרפורמה אשר עוצבה על רקע המשבר הפיננסי ב-2008 הינה המקיפה והקשה ביותר שבוצעה מאז ימי השפל הגדול. "כולנו ראינו מה קורה כאשר אין פיקוח מספיק ויעיל וכאשר אין שקיפות מספיקה על הפעילות בוול סטריט. הרפורמה שעברה בקונגרס תאפשר לנו לרסן את וול סטריט כך שנוכל למנוע עוד משבר פיננסי כמו זה ממנו אנו רק מתאוששים כעת".

בתשובה לשאלת העיתונאים האם הוא יצליח להעביר את הצעדים הפיננסיים בסנאט, ענה אובמה "ברור", והוסיף כי בכוונתו לשוחח על הרגולציות החדשות עם המנהיגים בועידת הפיסגה בטורונטו, מאחר והמשבר הפיננסי האחרון הוכיח כי כלכלות המדינות השונות בעולם קשורות זו בזו.

המחוקקים מקווים כי בית הנבחרים והסנאט יאשרו את החקיקה שעל תנאיה הסכימו היום עד ליום העצמאות האמריקני שיחול ב-4 ביולי.