אורן: "נציע לבתי השקעות את מניות לאומי"; יחימוביץ' מתנגדת

החשב הכללי לוועדת הכספים: "במועד כלשהו בתום יום מסחר נציע למכירה את כל המניות, בכל פעם הכמות תיקבע לפני העסקה" ■ ח"כ חיים אורון (ג'ומס): "אני מעדיף שהבנק הגדול יישאר כך, אחרת אחד הגורמים המרכזיים במשק ישתלטו"

החשב הכללי שוקי אורן פנה היום לוועדת הכספים בנוגע למכירת מניות לאומי ע"י המדינה, ואמר כי "המדינה מחזיקה 11.5% מהון המניות של בנק לאומי ומתוכם כ-10.5% לציבור ו-1% בהתאם להסכם, למכירה לעובדים בהנחה של 25%. שווי ההחזקה היא כ-2.5 מיליארד שקל. ב-2006 היה המהלך האחרון שהמדינה מכרה 10% מהון המניות".

אורן אמר, כי "מה שאנו רוצים לעשות הוא הליך דומה למה שעשינו בעבר, במועד כלשהו בתום יום מסחר נפנה לבתי השקעות ונציע את המניות, נבקש הצעות. אנחנו מבקשים אישור למכור את כל יתרת המניות שבידי המדינה, בכל פעם הכמות תיקבע לפני העסקה".

ח"כ חיים אורון (ג'ומס) מתנגד להצעה, "אני מעדיף שהבנק הגדול יישאר כך, אחרת אחד הגורמים המרכזיים במשק ישתלטו גם על הבנק. במקום לקבל שני מיליארד שקל אפשר לקבל דיבידנדים. אם נמכור, יהיה אינטרס לגורם ישראלי חזק להשתלט על הבנק ואני לא רוצה שזה יקרה. כשיתמודדו עם הריכוזיות במשק אפשר יהיה לדבר על זה שוב".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "למה שהמדינה לא תחזיק את גרעין השליטה בבנק? מה בוער לכם? השארת הבנק בשליטת המדינה תיצור איזון, לפני שעושים זאת אני רוצה להבין מדוע".

מירי רובינו, יו"ר נציגת העובדים בבנק, אמרה כי "האוצר מתעלם בצורה שיטתית ובוטה מהגורם שהביא את הבנק לאן שהגיע היום. האוצר לא דיבר איתנו בכלל, אני מקווה שלא תתנו למדינה להיפרד מההחזקות שלה בלי שידברו איתנו ויבטיחו את זכויותינו".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני, אמר כי "יש נושא נוסף שצריך לדון עליו, אנו נותנים פה קרדיט מוחלט לאוצר שיחליט מתי שהוא רוצה למכור. אנו דורשים מהאוצר לשבת עם העובדים. אני פונה לאוצר - אין כאן רוב למכירה, כולם מתנגדים להליך כעת ללא הסברים ברורים מדוע מוכרים. נקיים דיון נוסף בנוכחות המפקח על הבנקים".