גארמין nuvi 1410 - מכשיר ניווט מהטובים בארץ

גארמין האמריקנית נכנסה לפני מספר חודשים לשוק הניווט ומציעה מכשירים הכוללים גם את התוכנה וגם את החומרה ■ כשמסתכלים על המתחרים, שסובלים לעתים מחומרה נחותה ובעיות אחרות, המוצר של גארמין הוא מהטובים בשוק

תחום ה-GPS בארץ נשלט כבר מספר שנים על-ידי שתי חברות: Mitac המוכרת תחת שם המותג שלה Mio ו-Nav N Go. הראשונה מייצרת מכשירי ניווט וגם את התוכנה. השנייה אחראית לתוכנת הניווט iGO הנמכרת על מכשירים של מותגים פרטיים שונים. לשוק הזה נכנסה לפני מספר חודשים גם גארמין האמריקנית, שמציעה מכשירים הכוללים גם את התוכנה וגם את החומרה.

חומרה ומסך: ההבדל הגדול שאפשר לראות ב-nuvi 1410 הוא החומרה האיכותית שלו. בניגוד לכל המכשירים שבדקנו עד היום, מדובר במוצר שלא מפשל, נתקע או סובל מתופעת לוואי שונות. הדגם מציע התקן GPS פנימי שמזהה במהירות את מיקומכם ולא יאבד את האות בדרך. מסך ה-5 אינץ' מציע צבעים מלאים שנראים טוב גם באור יום.

יצרנית מכשירי הניווט הגדולה בעולם, חברת גארמין האמריקנית
 יצרנית מכשירי הניווט הגדולה בעולם, חברת גארמין האמריקנית

תוכנה: תוכנת הניווט משתמשת במאגר המפות של חברת מפה. התוכנה פשוטה לשימוש ואנו ממליצים עליה למשתמשים שזה מכשיר הניווט הראשון שלהם או לכל מי שלא מחפש יותר מדי אפשרויות. הפשטות הזו היא גם עקב אכילס של גארמין. נכון שקל לתפעל את המכשיר ולצאת לדרך בתוך מספר שניות, כולל חלוקת נתיבים בחלק מהכבישים שנסענו בהם, אבל מצד שני, אין אפשרויות מתקדמות כמו מפת תלת-ממד והדמיות של מבנים. גם הרמה הגרפית של המפות לא מתקרבת ל-iGO.

עדכונים: אחת הבעיות בכל מכשירי הניווט היא עדכון המפות, שאותו המשתמש צריך לעשות לפחות פעם בשנה. רוב החברות מציעות עדכון ראשון חינם בשנה הראשונה. גארמין מגבילה את העדכון הראשון שלה ל-60 יום.

עומסי תנועה: גארמין עדיין לא תומכת בעדכון של עומסי תנועה (TMC), אולם מצד שני, מדובר ביכולת שעובדת כרגע רק אצל שחקן אחד בשוק - Mio (בקרוב גם ב-iGO).

דיבורית: בגארמין הוסיפו ל-1410 גם התקן בלוטות' פנימי. למה זה טוב? אם אין לכם דיבורית ברכב, תוכלו להפוך את מכשיר הניווט גם לדיבורית, שתשאב את אנשי הקשר מהטלפון שלכם. למכשיר יש רמקול מאוד חזק, שיודע להתמודד טוב גם בהנחיות של תוכנת הניווט וגם בזמן שיחה. כמובן שכשמישהו יתקשר, ההנחיות הקוליות יושתקו והקול יעבור לשיחה, אבל תמשיכו לראות את תוכנת הניווט.

בשורה התחתונה: כשמסתכלים על המתחרים, שסובלים בחלק גדול מהמקרים מחומרה נחותה ובעיות אחרות. גארמין מציעה את אחד המוצרים הטובים יותר בשוק בארץ.

מחיר: 1,200 שקל.

ציון: 9.