שר המשפטים נאמן שוקל: מינוי נציב לביקורת על הפרקליטות

(עדכון) - אפשרות אחרת שנבחנת, אך זוכה להתנגדות חריפה מצד פרקליט המדינה משה לדור, היא הקמת גוף חיצוני שיהיה בעל סמכות להתערב בתיקים פעילים וכן לנקוט סנקציות נגד פרקליטים שיפעלו בניגוד לנהלים

שר המשפטים יעקב נאמן טרם קיבל כל החלטה באשר לאופיו של גוף הביקורת על עבודת הפרקליטות שבכוונתו להקים.

נאמן מקיים דיונים והתייעצויות בנושא מזה מספר חודשים ובוחן מספר אפשרויות, וביניהן מינויו של מעין "נציב קבילות" פנימי לפרקליטות, מחוסר שיניים וסמכויות ממשיות.

אפשרות אחרת שנבחנת - אך זוכה להתנגדות חריפה מצד פרקליט המדינה משה לדור - היא הקמת גוף חיצוני שיהיה בעל סמכות להתערב בתיקים פעילים וכן לנקוט סנקציות נגד פרקליטים שיפעלו בניגוד לנהלים.

לדור טרם הודיע אם בכוונתו לאפשר למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, להיות מיוצג על-ידי מחלקת הבג"צים בפרקליטות, במסגרת העתירה שהגישו נגד המבקר עו"ד רות דוד ועו"ד אריאלה סגל-אנטלר, שתי הפרקליטות שספגו ביקורת מהמבקר בדו"ח שפירסם אתמול (ב') בנוגע לטיפול בהאזנות הסתר במסגרת חקירת פרשת השר לשעבר, חיים רמון.

רמון עצמו הודיע כי הוא דורש מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להורות על חקירה פלילית נגד שתי הפרקליטות ושני אנשי המשטרה המוזכרים בדו"ח. וינשטיין הודיע כי בשל ניגוד עניינים, הוא מנוע מלקבל החלטה בעניין זה או בנוגע לפניית המבקר אליו, בבקשה לשקול הסקת מסקנות נגד המעורבים. טרם הוחלט למי יעביר היועץ את סמכותו.