מצגת על תוכניות מיקרוסופט ל"חלונות 8" דלפה לרשת

הבלוג האיטלקי ‏Windowsette‏ חושף שורה של שקפים עליהם מוטבע בסימן מים "מיקרוסופט - חסוי", ובהם מפורטים העקרונות העתידיים של תוכנית ההפעלה ■ עפ"י השקפים, במיקרוסופט בונים על חנות אפליקציות וממשק פשוט כמו של אפל‏

‎‎מצגת שקפים שדלפה לכאורה לרשת חושפת את קווי המתאר של תוכנית מיקרוסופט עבור מערכת ההפעלה "חלונות 8". הבלוג האיטלקי ‏Windowsette‏ (משחק מילים על שמה של מערכת ההפעלה "חלונות 7" בשפה האיטלקית) חושף שורה של שקפים עליהם מוטבע בסימן מים "מיקרוסופט - חסוי", ובהם מפורטים העקרונות העתידיים, לפיהם תתוכנן מערכת ההפעלה העתידית. באחד מהשקפים אף מצוין במפורש כי המודל לחיקוי של מיקרוסופט הוא אסטרטגיית המוצרים של אפל - ממשק משתמש קל לתפעול ברמת גימור גבוהה. "זה פשוט עובד ואנשים ישלמו על זה", נכתב בשקף המשבח את היריבה הגדולה, אפל.

עוד עולה מהשקפים, שאמורים לכאורה לייצג את מדיניותה של מיקרוסופט, כי החברה שוקלת ברצינות השקת חנות אפליקציות מקוונת עבור מערכת חלונות, בדומה לחנות ה-‏App Store‏ של אפל. במיקרוסופט גם מתכוונים לשים דגש על מהירות ההפעלה של מחשבים שיתבססו על "חלונות 8", בהתאם לאחת התכונות המרכזיות במערכת ההפעלה המתוכננת של גוגל, כרום ‏OS‏, שאמורה להעלות תוך מספר שניות בודדות.

מיקרוסופט מחזיקה כיום כ-90% בשוק מערכות ההפעלה למחשבים ניידים ולאחרונה היא הודיעה כי מכרה כ-150 מיליון רישיונות למערכת "חלונות 7", בפרק זמן של חודשים ספורים. במיקרוסופט סירבו להגיב על הידיעה או לאשר את מהימנותם של השקפים.