הנהלת אוצר החייל הורתה לעובדים לצאת לחופשה כפויה

ההוראה הזו התקבלה בעקבות עיצומי העובדים, שדורשים להשוות את תנאיהם לאלה של עובדי הבנק הבינלאומי

הנהלת בנק אוצר החייל, מקבוצת הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו, הורתה היום (ג') לעובדים לצאת לחופשה כפויה בת עשרה ימים וללא תשלום, כבר בתחילת השבוע הקרוב. ההוראה הזו התקבלה בעקבות עיצומי העובדים, שדורשים להשוות את תנאיהם לאלה של עובדי הבנק הבינלאומי.

בוועד העובדים התייעצו היום עם באי כוחם, והחליטו שאין בכוונתם לצאת לחופשה, זאת ככל הנראה משום שהעיצומים שלהם ננקטו במסגרת סכסוך עבודה לגיטימי ועל פניו חופשה כפויה ללא תשלום היא סנקציה שלא תעמוד במבחן של בית הדין לעבודה.

יצוין כי לפני כשבוע הפגינו עובדי אוצר החייל בבניין משרדי ההנהלה של בנק אוצר החייל, והניחו "קופות צדקה" כדי לגייס "תרומות" לצדיק בינו, שלפי טענת העובדים זקוק כנראה לכסף אם הוא מקמץ את ידו בעניין דרישות העובדים.

עובדי אוצר החייל זוכים לגיבוי מצד ועד הפקידים של הבינלאומי, שמנהל בעצמו מאבק מול הנהלת הבנק בעניינים כספיים וארגוניים. גם הסתדרות מגבה את עיצומי העובדים, ובמקביל מנסה לחדש את המו"מ בין הצדדים.

תגובת בנק אוצר החייל: "עקב החרפת צעדי המחאה חסרי התקדים של וועד עובדי בנק אוצר החייל, שוקלת הנהלת בנק אוצר החייל, בלית ברירה, להוציא חלק מהעובדים לחופשה. אנו מקווים כי וועד עובדי בנק אוצר החייל יגלה את אחראיות הנדרשת מהם ולא יורו לעובדים לעבוד במתכונת חלקית והבנק יוכל כבר מחר בבוקר לחזור לעבוד במתכונת מלאה. הנהלת הבנק מצרה על כל פגיעה הנגרמת לציבור לקוחותינו".