קרן ההשקעות של סולן U2 בונו השקיעה שוב בפייסבוק

רכשה מניות ב-120 מיליון דולר אחרי השקעה קודמת של 90 מיליון דולר ■ הקרן Elevation Partners מחזיקה ב-1.5% ממניות פייסבוק ■ הרכישה הינה לפי הערכת שווי של 23 מיליארד דולר לפייסבוק

קרן ההשקעות Elevation Partners, שאחד מבעליה הוא בונו, סולן להקת U2 האירית, רכשה מניות בשווי של 120 מיליון דולר ברשת החברתית פייסבוק, על-פי הערכת שווי של 23 מיליארד דולר עבור החברה.

רכישת המניות התבצעה בשוק משני, וזו הפעם השנייה ש-Elevation Partners משקיעה בפייסבוק בדרך זו בנובמבר אשתקד השקיעה הקרן כ-90 מיליון דולר בפייסבוק. בסך הכל, מחזיקה כעת Elevation Partners בנתח של 1.5% ממניות פייסבוק.

פייסבוק היא לא ההשקעה היחידה של Elevation Partners: בינואר האחרון הודיעה הקרן כי תשקיע עד 100 מיליון דולר באתר ביקורות הצרכנות הפופולרי Yelp. בנוסף, השקיעה Elevation Partners סכום של כ-460 מיליון דולר ביצרנית הטלפונים הסלולריים החכמים פאלם במשך תקופה של כמה שנים. פאלם נמכרה לאחרונה ל-HP ו- Elevation Partners אמורה ליהנות מהחזר על ההשקעה, אם כי באופן חלקי. בפייסבוק וב-Elevation Partnersלא מסרו תגובה לידיעה.

עם קרוב ל-500 מיליון משתמשים רשומים, אתר פייסבוק הוא כיום אחד האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט ונמנה בשורה אחת עם ענקיות דוגמת גוגל ויאהו. מטבע הדברים, רבים מהמשקיעים מצפים להנפקה הציבורית של החברה. לאחרונה אמר מנכ"ל פייסבוק ומייסדה, מארק צוקרברג, כי הנהלת החברה "אינה ממהרת" להנפיק את מניות החברה בבורסה בוול סטריט.

בחודש שעבר מסרו שני מקורות מתוך החברה שהכנסותיה בשנה שעברה הגיעו לסכום הנע בין 700 ל-800 מיליון דולר. בעקבות הצלחת החברה, התפתח שוק משגשג של סחר במניות החברה המוחזקת עדיין בבעלות פרטית. באפריל האחרון אסרה פייסבוק על עובדיה למכור את המניות והאופציות למניות שברשותם למשקיעים חיצוניים, אלא אם כן מדובר בתקופות מסוימות שהוגדרו על-ידי החברה. על-פי מקור בפייסבוק, החברה לא נמצאת כרגע באחת מהתקופות המוגדרות הללו.

בין החברות שכבר השקיעו בפייסבוק, נוסף על Elevation Partners, ניתן למנות את קרן השקעות הטכנולוגיה דיגיטל סקיי (DST) הרוסית, ענקית התוכנה מיקרוסופט, איל ההון מהונג קונג לי קה שינג, וקרנות הון הסיכון אקסל, גריילוק ומריטק.