סיטי מעלה את ההמלצה ללאומי: "מקום טוב לשמור על הכסף"

בסקירה עדכנית ללקוחותיהם הכלכלנים אומרים כי השקעה במניות הבנקים הישראלים מהווה מקלט לשונאי סיכון ■ מעלים המלצה ומחיר יעד ללאומי, וחוזרים על ההמלצות לדיסקונט והפועלים

כלכלני סיטיגרופ אופטימיים לגבי הבנקים בישראל. בסקירה עדכנית ללקוחותיהם הם אומרים כי השקעה במניות הבנקים הישראלים מהווה מקלט לשונאי סיכון, ו"מקום טוב לשמור על ערך הכסף עד שהסערה תעבור".

בסיטי מעלים את המלצתם על מניית בנק לאומי ל"קנייה" מ"החזק" על רקע שיפור הכלכלה הישראלית ומחירי המניה האטרקטיביים. על מניית דיסקונט והפועלים הם חוזרים על המלצת "קנייה".

מחיר היעד למניית בנק הפועלים ירד ל-17.2 שקל ממחיר יעד קודם של 17.5 שקל למניה על רקע תשואה נמוכה להון העצמי של הבנק. את מחיר היעד לבנק לאומי הם מעלים ל-17.5 שקל, מ-15.7 שקל בהמלצה קודמת וזאת על רקע תחזית רווח גבוהה שלהם לבנק. מחיר היעד לבנק דיסקונט ירד ל-8.5 שקל, מ-9.7 שקל למניה גם בשל שיקולי תשואה להון ותחזית חלשה לרווחים.

לגבי תחזיות הרווח, האנליסטים מייקל קלאר וסיימון נליס צופים לדיסקונט רווח של 83 אגורות למניה בשנה הנוכחית, לעומת 97 אגורות בהמלצה קודמת. בשנה הבאה תחזית הרווח לבנק ירדה ל-1.11 שקל, מ-1.13 שקל למניה בהמלצה קודמת. תחזית הרווח לבנק הפועלים ב-2010עלתה ל-1.51 שקל, מ-1.4 שקל למניה, ובשנה הבאה עלתה ל-1.88 שקל מ-1.69 שקל למניה בהמלצה קודמת. לבנק לאומי הם צופים רווח של 1.65 שקל למניה ב-2010 לעומת 1.45 קודם לכן, ובשנה הבאה 1.87 שקל למניה לעומת 1.63 בהמלצה קודמת.

"משקיעים שלא רוצים סיכון גבוה, צריכים ללכת על מניות הבנקים הישראלים", ממליצים בסיטי. בבנק מציינים כי ישראל נמנעה ממיתון ב-2009 הודות למערכת פיננסית איתנה, מדיניות מוניטרית מרחיבה של הבנק המרכזי ותגובה פיסקלית הולמת של קובעי המדיניות.