הבורסה חיפשה כיוון; המעו"ף טיפס 0.4%, קמהדע ירדה 4%

קמהדע דיווחה ביום ו' כי קיבלה את אישור ה-FDA לתרופת ה-AAT בעירוי ■ זיו סגל: "כל עוד המעו"ף נמצא מתחת לרמת ה-1,097 נקודות, מגמת הירידה תקפה" ■ גולדמן זאקס: ישראל תצמח ב-4.3% בשנת 2011

המסחר בתל אביב ננעל היום (א') במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי כאשר נראה כי המשקיעים בתל אביב נעו בין פסימיות לאחר נעילה שלילית בוול סטריט בסוף השבוע האחרון לבין אופטימיות בפתיחת שבוע מסחר חדש. נציין כי בשל יום העצמאות האמריקני, החל היום, לא יתקיים מחר מסחר בניו יורק.

אחמט אקרלי, כלכלן המאקרו של גולדמן זאקס המסקר את המשק הישראלי, סבור כי כלכלת ישראל תצמח ב-3.5% השנה ואילו בשנה הבאה הצמיחה תואץ ל-4.3%. זאת, בעוד שבבנק ישראל צופים צמיחה של 4% בשנה הבאה ובמשרד האוצר צופים צמיחה של פחות מ-4% ב-2011. אקרלי מעריך שהאינפלציה תסתכם ב-2.4% השנה, וכך גם בשנה הבאה. אקרלי חולק שבחים רבים לבנק ישראל וזוקף לזכותו את הצליחה הקלה יחסית של ישראל את המשבר הגלובלי מ-2008. לדבריו, "ישראל התמודדה היטב עם המשבר העולמי, הודות לתגובה המהירה של בנק ישראל".

בבנק ישראל פירסמו היום כי שיעור החזקות הציבור במניות ירד בחודש מאי זה החודש השלישי ברציפות, וזאת בעיקר בשל הירידות בשוקי המניות שהורידו את שווי המניות. מהנתונים עולה, כי שיעור ההחזקה של המשקיעים במניות בארץ ירד ל-16.9% בחודש מאי, לעומת 18.3% בחודש אפריל. במונחים מספריים, הציבור החזיק במאי מניות בהיקף 392 מיליארד שקל, לעומת אחזקה בשווי 430.4 מיליארד שקל בחודש אפריל.

זיו סגל: "כל עוד המעו"ף נמצא מתחת ל-1,097 נק', מגמת הירידה תקפה"

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, הגיב לדברים בראיון ל"גלובס" וטען כי "הציבור לא יוצא מהבורסה - יש יציאה שולית של הציבור אך התופעות בתיק הנכסים הן ירידה בערך המניות והמעבר של המשקיעים לשוקי חו"ל. תהליך היציאה לחו"ל הוא בריא ואני קורא לכולם לגוון את ההשקעות ולצאת לחו"ל". מעוז העריך כי עד סוף השנה יגיע המעו"ף לרמה של 1,145 נקודות - 8% עלייה ביחס למצבו כיום.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין כי מדד המעו"ף המשיך להתקדם במדרון בהתאם לתרחיש מגמת הירידה, כאשר המהלך מתחת ל-1,072 נקודות פרץ רמת תמיכה נוספת שעמדה בדרכו של המדד למטה ופריצה זו מסמנת, להערכת סגל, את היעדים 1,040 נקודות ו-1,010 נקודות כיעדים הבאים לירידה. סגל מציין כי רמת ה-1,010 נקודות היא רמת פיבונאצ'י לתיקון הקל ביותר הסביר לגל העולה שהחל ב-630 נקודות, כאשר רמת ה-1,097 נקודות היא עדיין רמת ההתנגדות החשובה המפרידה בין מגמת הירידה לבין היפוך למגמת עליה. בשולי דבריו מעיר סגל, כי כל עוד מדד המעו"ף נמצא מתחת לרמת ה-1,097 נקודות, מגמת הירידה תקפה.

קמהדע קיבלה אישור FDA לתרופת ה-AAT בעירוי, וירדה 4%

קמהדע דיווחה ביום ו' בבוקר כי מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר את שיווק תרופת הדגל של שלה, תרופת ה-AAT בעירוי לטיפול במחלת החסר הגנטי באלפא 1 אנטיטריפסין, שתשווק בארה"ב תחת השם המסחרי "Glassia". קמהדע צופה כי היקף המכירות של התרופה כבר בשנה הנוכחית יסתכם במיליוני דולרים, ומעריכה כי במהלך השנים הקרובות יגיעו המכירות להיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. מניית החברה רשמה בתחילת יום המסחר זינוק של 6.5%

אורמת הוסיפה להיסחר בצל חילופי האשמות בין משפחת המייסדים ברוניצקי לבין בעלת העניין בחברה, גזית אינק. על אף שדורי סגל, מבעלי השליטה בגזית, הצהיר בשיחה עם "גלובס" כי אין לחברה כל תוכנית להשתלט על אורמת, על אף רצונה להחליף את הדח"צים בדירקטוריון אורמת, הגיבה אורמת וציינה כי הוא דוחה את טענותיה של גזית אינק בדבר התנהלותם הכושלת כביכול של חברי הדירקטוריון.

מבטח שמיר , המושעית ממסחר בבורסה בת"א מאז תחילת חודש מאי, הודיעה היום לבורסה כי הציעה לרכוש מקרן אייפקס את כל הון המניות והזכויות בתנובה המסתכמות בעקיפין כ-56% מהזכויות בתנובה בתמורה לכ-604 מיליון אירו שהם כ-3 מיליארד שקל. מבטח שמיר הבהירה בהודעתה לבורסה כי הצעת הרכש הינה בתוקף עד ל-25 ביולי.

ביום בו החלה להיסחר במדד המעו"ף, עדכנה ישראמקו ביום ה' לאחר נעילת המסחר על כוונתה לבצע הנפקת זכויות ולגייס כ-104 מיליון שקל.

סוכנות הדירוג S&P מעלות קבעה בסוף השבוע כי דירוג האג"ח של השותפות בפרוייקט ים תטיס, דלק קידוחים ואבנר , נותר ברמה -BBB עם אופק יציב.

עוד במניות סקטור הקידוחים, מניית גלוב אקספלוריישן שהחלה להיסחר בשבוע שעבר, ריכזה עניין רב. מניית זרח נסחרת על רקע הודעת השותפות על התחלת ביצוע קידוחי המבנה עד לתאריך 30 לאוקטובר השנה, והצגת דו"ח לממונה לאחר עיבוד ופיענוח התוצאות עד סוף חודש ינואר 2011.

בנוסף, דיווחה הבוקר דלק נדל"ן כי חברת הפניקס החלה להתעניין ברכישת מניות חברת הבת ויתניה. דלק נדל"ן , שכבר הודיעה לאחרונה כי היא שוקלת את מכירת האחזקה שלה בויתניה, הודיעה כי היא מנהלת מגעים עם הפניקס בנושא.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]