הפרסומת המדוברת ביותר ברשת השבוע: תצוגת האופנה של מקדונלד'ס

Twisted Fly: כ-75% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לפרסומת, אך חלק טענו כי היא מסלפת את העובדות

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת של מקדונלד'ס, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, שחוללה 28% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

הפרסומת מציגה את התדמית החדשה של מקדונלד'ס, שמציעה ארוחות מופחתות קלוריות ומופחתות אחוזי שומן, תחת הקונספט "זה לא מה שחשבתם".

עלילת הפרסומת לקוחה מעולם הדוגמנות, אשר מזוהה עם דיאטות והקפדה על תזונה נכונה. במסגרת העלילה מתרחשת פרמיירת תצוגת אופנה של מעצב אופנה צרפתי, אשר נחרד לנוכח האוכל ה"משמין" שאוכלות הדוגמניות שלו ערב הפרמיירה, ומופתע לגלות כי המק רויאל שאוכלת הדוגמנית הישראלית (אותה מגלמת הדוגמנים נועה וולמן) מכיל פחות קלוריות מכפי שחשב.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 65% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 75% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע אליה, כאשר בין היתר נטען כי זו "אחלה פרסומת" (35%), המבטא הצרפתי של המעצב בפרסומת מצחיק מאוד (31%), "הפרסומת מעולה" (20%), "והפרסומת משעשעת" (13%).

25% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת לא מצחיקה והמבטא הצרפתי מעצבן (46%), הפרסומת הזויה (30%), והפרסומת לא טובה (24%).

מחולל השיחה השני, שהיווה 35% מכלל השיחה ברשת, דן בנושא תזונה ואנורקסיה. 27% מהגולשים חשבו כי הפרסומת עשויה לעודד תזונה נכונה ולגרום לנערות להבין שגם מאכלים שאולי נתפסים כ"משמינים" הם מאכלים לגיטימיים לחלוטין, ושאין צורך להתנזר מאוכל.

מאידך, 37% מהגולשים טענו כי הפרסומת מעודדת אנורקסיה, שכן היא מעוררת רצון בקרב ילדות להיראות כמו הדוגמניות בפרסומת. כמו כן, 35% מהגולשים טענו כי הפרסומת מסלפת עובדות ומציגה את הארוחות במקדונלד'ס כאילו הן בריאות - בעוד שהן לא.

22
 22