כהונתו של ברוש הוארכה למרות שנכפתה עליו הצבעה חשאית

קדמה להצבעה דרמה לא קטנה, במסגרתה עלה לבמה יו"ר אסם דן פרופר, וניסה לשכנע את התעשיינים לתמוך בהצבעה גלויה; באופן מביך, כהונתם של יתר ראשי ההתאחדות לא הוארכה

האסיפה הכללית של התאחדות התעשיינים אישרה ברוב גדול את הארכת כהונתו של נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש, עד ינואר 2012. ברוש רשם את ההישג הזה למרות שקבוצה של 26 תעשיינים כפתה עליו הצבעה חשאית, כפי שפורסם הבוקר ב"גלובס".

קדמה להצבעה דרמה לא קטנה, במסגרתה עלה לבמה יו"ר אסם והנשיא לשעבר של ההתאחדות, דן פרופר, שניסה לשכנע את חברי התאחדות לתמוך בהצבעה גלויה. פרופר הסביר כי ב-30 שנותיו בהתאחדות הוא אינו זוכר הצבעה חשאית למעט מקרה אחד, וכי הצבעה גלויה דרושה משום ש"אין לנו במה להתבייש".

ל"גלובס" נודע כי לאחר ההצבעה התבררה עובדה מביכה למדי: על אף שכהונתו של ברוש הוארכה, לא הושג הרוב הדרוש שיאפשר את הארכת הכהונה של יתר חברי נשיאות הארגון - מעל 20 תעשיינים בכירים ובהם בין היתר גדי לסין, מנכ"ל שטראוס המשמש נשיא איגוד חברות המזון.

גורם שהשתתף בהצבעה אמר כי מצופה היה ששרגא ברוש יעמוד על הבמה לפני ההצבעה ויקרא להאריך גם את הכהונה של חבריו, אולם דובר ההתאחדות ציין כי ברוש עצמו לא התערב אפילו בהארכת כהונתו שלו. עוד מסר הדובר כי רובם של המצביעים תמכו בהארכת כהונתם של חברי הנשיאות, אולם לא הושג רוב של שני שלישים כפי שמחייב התקנון.