רבוע כחול מציעה למכירה את רשת כפר השעשועים ב-26 מיליון שקל

העסקה כוללת גם את הרשתות הכול בדולר וד"ר בייבי ■ רבוע כחול, המחזיקה ב-85% מהרשתות באמצעות בי קמעונאות, הציעה לשותפיה אבי כץ ורונן לוי לרכוש את חלקה ברשתות אלה

רבוע כחול של קבוצת אלון מבקשת למכור את החזקותיה ברשתות "כפר השעשועים", "הכול בדולר" ו"ד"ר בייבי" - כך נודע ל"גלובס".

רבוע כחול מחזיקה ב-85% מרשתות אלה באמצעות BEE קמעונאות (בי קמעונאות), זרוע הנון-פוד של הרשת וקבוצת אלון. בי קמעונאות מחזיקה גם ברשתות נעמן פורצלן, ורדינון וששת.

עוד נודע ל"גלובס" כי באחרונה הציעה הרשת לשותפיה בבי קמעונאות, אבי כץ ורונן לוי, לרכוש את החזקותיה ברשתות "כפר השעשועים", "הכול בדולר" ו"ד"ר בייבי". כץ ולוי, נציין, הם מייסדי הרשתות.

כץ ורונן מחזיקים כיום ב-15% ממניותיה של בי קמעונאות, זאת לאחר שבאוגוסט 2008 הם חתמו על עסקה למכירת עיקר מניותיהם בחברה (25%) לרבוע כחול לפי שווי של 141.6 מיליון שקל.

במסגרת העסקה ניתנה לכץ ולוי אופציה למכור את יתרת מניותיהם בבי קמעונאות לרבוע כחול, בתום שנתיים ממועד השלמת ההסכם.

בספטמבר הקרוב ימלאו שנתיים להשלמת ההסכם, וכץ ולוי מבקשים לממש את האופציה שניתנה להם ולמכור את יתרת המניות. בהתאם להסכם האופציה, שווי האחזקה של כץ ולוי במקרה של מימוש עומד על כ-26 מיליון שקל.

ככל הידוע, כץ ולוי מתנגדים למתווה של העברת ההחזקות ברשתות בתמורה לסכומים המגיעים להם כתוצאה ממימוש האופציה הצפוי, אולם לא פוסלים עסקה שכזאת במתווה אחר ובהשגת מימון לעסקה ממקורות חיצוניים.

בי קמעונאות היתה אמורה להיות הזרוע שבאמצעותה תמשיך רבוע כחול לרכוש חברות בתחום הנון-פוד. אלא שכעת מתברר כי בעוד שברשת מעוניינים להמשיך ולהחזיק בנעמן פורצלן, ורדינון וששת - הם מבקשים להיפרע מיתר האחזקות.

ברבוע כחול מעדיפים לרכז את פעילותם בתחום הנון-פוד באמצעות הזרוע הציבורית ורדינון, המחזיקה גם בנעמן פורצלן וששת. בניגוד לורדינון, "כפר השעשועים" ו"הכול בדולר" הן שתי רשתות שפועלות במודל של זכיינות. יתרה מכך, בי קמעונאות אינה הספקית היחידה של "כפר השעשועים" ו"הכול בדולר", ושליש מהמכר ברשתות מגיע מספקים חיצוניים המוכרים ישירות לזכיינים.

רשת "ד"ר בייבי" נמצאת בבעלות מלאה של בי קמעונאות. הרשת הוקמה בעת שכץ כיהן כמנכ"ל בי קמעונאות, ומטרתה היתה להתחרות בשילב. בפועל הרשת הסבה הפסדים של עשרת מיליוני שקלים לבי קמעונאות.

בראיון שנתן לפני חודשים אחדים מנכ"ל בי קמעונאות, שמואל אנשל, ל"גלובס", הוא התייחס להפסדיה של רשת "ד"ר בייבי". "אני לא אוהב להגיד על 'ד"ר בייבי' שהיא 'דיממה למוות'. הרשת לא רוותה נחת ולא ספרה רווחים, בלשון עדינה. סיימנו את 2009 בהפסד, והמטרה ב-2010 היא להגיע לאיזון תפעולי".

רבוע כחול סירבה להגיב.

אבי כץ מסר בתגובה: "כרגע הנושא עוד לא אקטואלי כי עוד לא מימשתי את אופציית המכירה".

22
 22