נעילה חיובית בבורסת ת"א: מניות הבנקים זינקו עד 3.5%

מניית דיסקונט הוסיפה 3.5% ברקע הודעת פרישת המנכ"ל, לאומי עלתה 2.6% ■ מכתשים אגן המריאה ב-6% ■ עליות חדות גם בבורסות אירופה ■ צפי לעליות של עד 1.8% בפתיחה בוול סטריט

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה של ת"א התאפיין לאורך כל אורכו במגמה חיובית. בבורסות המרכזיות של אירופה נרשמות גם כעת עליות חדות ואילו החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לעליות מרשימות של עד 1.8% בפתיחת שבוע המסחר המקוצר היום. מחזור המסחר נמוך יחסית ומסתכם בכ-1.31 מיליארד שקל בלבד.

פעיל שוק מרכזי אמר בשיחה עם "גלובס" כי "השווקים מעודדים מהעובדה כי לאחר סוף שבוע ארוך בארה"ב, החוזים העתידיים חיוביים. כמו כן, רבים מנצלים את מחירי המניות הנמוכים יחסית לאחר עדכון המדדים של השבוע שעבר, שהוריד לעתים את המחירים בצורה קיצונית. בסופו של דבר, מה שיקבע את הטון בתקופה הקרובה הוא המשך זרימת נתוני המאקרו ותחילת עונת הדו"חות לרבעון השני, שמתחילה בארה"ב בשבוע הבא".

גיורא עופר פורש - מניית דיסקונט זינקה ב-3.5%

מניות סקטור הגז הטבעי ממשיכות לרכז עניין רב גם היום. אתמול דיווחנו כי רשות החשמל המליצה לחברת החשמל לתת קדימות לגז מיובא ממצרים על פני הגז "הישראלי" שמספקת ים תטיס, לאור הידלדלות הגז במאגר מרי B שמול חופי אשקלון ואי הודאות לגבי מועד הגעת הגז מ"תמר". השותפויות שיושפעו מהמהלך: דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר .

שינויים ארגוניים בחברת טבע : חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם מארגנת מחדש את החטיבות הגיאוגרפיות שלה ומבטלת את חטיבת TIG (רש"ת: Teva International Group), שבראשה עמד עד היום חיים הורביץ, בנו של היו"ר לשעבר וממייסדי החברה אלי הורביץ.

גיורא עופר, מנכ"ל בנק דיסקונט , פורש. עופר הודיע אתמול לדירקטוריון הבנק בישיבה שנערכה היום כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו בסוף השנה. במכתב שמסר היום ליו"ר הדירקטוריון, כותב עופר: "מצאתי לנכון להקדים הודעה זו, כבר עתה, יותר מחצי שנה לפני תום תקופת החוזה, על מנת לאפשר תהליך בחירת מנכ"ל חדש ללא לחץ זמן ובדרך הראויה ביותר". לדבריו, הוא רואה עצמו מחויב להשלים את המשימות שעל הפרק עד לפרישתו, ובמיוחד לסייע לבנק וליו"ר ככל שיידרש, בכל הקשור להעברה מסודרת של התפקיד למנכ"ל הבא שימונה אחריו.

גם בבנק לאומי יש התרחשויות. רקפת רוסק עמינח, מנהלת החטיבה העסקית בבנק לאומי , חברת ההנהלה המקורבת ביותר למנכ"ל גליה מאור, מבקשת מעמד רשמי של מספר 2 בהנהלת בל"ל: משנה בכיר למנכ"ל וראש החטיבה העסקית והמסחרית. מאור נוטה להיענות לבקשת רוסק עמינח, באופן מלא או חלקי.

‎‎חודשים ספורים אחרי שרכשה פרויקט בקנדה, חברת מישורים מממשת חלק ממנו ברווח נאה. מישורים, הנמצאת בשליטת גיל בלוטרייך, מכרה 135 דירות יוקרה במלון קינג אדי תמורת 197 מיליון שקל (54 מיליון דולר קנדי). ‏ העסקה בוצעה באמצעות החברה הבת (65%) סקייליין, המחזיקה ב-17% מהפרויקט, ומישורים צפויה לרשום רווח של 10.6 מיליון שקל.

מניות מכתשים אגן , בזן , כור , קבוצת דלק ומניית כלכלית ירושלים בולטות בעליות חדות. די מדיקל ממשיכה במומנטום החיובי מאתמול ומזנקת עוד 6%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]