מיומנו של איש היי-טק: אני כמעט בטוח שחשפתי מזימה גדולה

"המזימה, כזו ש'קונספירציית מיקרוסופט ויצרני החומרה' נראית לידה כמו ילד מנוזל ■ "זה כמו סוג של מונדיאל - כל אחד תותח, אבל הקבוצה לא משהו"

מכירים את תיאוריות הקונספירציה לגבי מיקרוסופט ויצרני החומרה? שמיקרוסופט מוציאה מידי פעם גרסה חדשה של Windows, שדורשת יותר משאבים. בשביל להריץ אותה, צריך מחשבים חזקים יותר, וכך אתם חייבים לשדרג את המחשב. יצרני החומרה מפסיקים לתמוך במערכות הישנות, וכך כולם, פרט לכם, מרוויחים.

נו שוין, אבל אני כמעט בטוח שחשפתי קונספירציה גדולה בהרבה. סיפור מזימה שמערב מספר ענקיות תוכנה. כזה ש"קונספירציית מיקרוסופט" נראית כמו ילד מנוזל לידו.

הכל התחיל כשאולג ניסה להסביר לי למה אין סיכוי שגרסה 2.3 תשוחרר בזמן. אולג הוא סוג של טכנולוג שיודע הכל מכול וכל, כל פיסת אינפורמציה טכנית מיותרת, כל רכילות מרושעת וחסרת משמעות.

יש לו גם את היכולת להסביר להדיוטות (זה אני) בעיות טכניות מורכבות. בדיוק בשל כך בחרתי בו א) להיות יועץ הסתרים שלי בעניינים טכנולוגיים ב) להסביר לי תופעות שמוחי הקטן אינו מסוגל לתפוס ("למה צריך להעלות ולהוריד את השרת מידי 10 דקות, אחרת הוא קורס?"), ו-ג) להיות הפרשן שלי לטענות חסרות היגיון של אנשים כמו "את גרסה 2.3 ניאלץ לדחות ב-3 חודשים").

"עכשיו מה? עכשיו בלגאן!"

"תסביר לי" אני אומר לאולג, "מה בדיוק רצו להגיד שם בישיבה?". "נו לא הבנת?", הוא נוזף בי, "אז אסביר. יש לך את השחקנים במגרש, כן?". "שחקנים במגרש???", אני שואל. "נו, יש לך את המשתתפים במשחק", הוא מסביר לי בתיאטרליות, "יש את ה-Jboss, שזה Application server, יש לך את ה-Oracle שזה ה-Database שלך, יש את האפליקציה של Dot.net, או.קיי?, ויש לך את ה-Message Broker שמעביר הודעות, ויש לך את ה-VMWare שזה הווירטואליזציה שלך". "כל זה שלי?", אני משתומם, "נו, אז יש לי, ועכשיו מה?"

"עכשיו מה? עכשיו בלגאן!" אומר אולג, מניד בראשו מצד לצד. "אף שחקן לא מדבר עם שחקן אחר" הוא ממשיך בטון קודר. "אהה הבנתי, ממש כמו נבחרת ארגנטינה בכדורגל? כל אחד תותח, אבל הקבוצה לא משהו?", אני מנסה.

"אתה צוחק אותי?", נוזף בי שוב אולג. "נמשיך. יש לך גרסה 6.0.0.M3 של Jboss?, ויש לך גרסה G11 של ה-Oracle, ויש לך את האפליקציה שלנו? ויש את ה-Broker שהוא בגרסה 4.0.21 והוא לא תומך באפליקציות של 64 ביט".

"וזו בעיה?", אני שואל. אולג תוקע מבט רצחני, "בעיה גדולה" הוא קורא שוב בדרמטיות. "ואי אפשר להעלות גרסאות?" אני מפריח רעיון חסר כל שחר לאוויר, "בדיוק מה שחשבתי, אבל לא, כי הגרסה החדשה של Oracle לא מתאימה לגרסה הישנה של VMware, ואם נעלה את הגרסה של VMware, אז זה לא יעבוד 64 ביט עם ה-JBoss. אבל אם נישאר עם הגרסה של Jboss, היא לא תואמת ל-Broker, הבנת?"

"ברור", אני מכחכח בגרוני, "אז מה עושים? באמת נצטרך לדחות את המסירה של גרסה 2.3?", אני שואל בטון מיואש. "אל תדאג", מרגיע אולג, "יש דרייבר מיוחד שפותר את כל הבעיות", הוא מכריז בגאווה. "סבבה", אני אומר "אבל תגיד, זה משהו רשמי שנתמך? של מי זה? של מיקרוסופט?", אני מנג'ס. "לא בדיוק" מסתכל עליי אולג במבט מוזר. "זה PMS DHS. ראשי תיבות של 'פיתוח מיוחד של דימה, חבר שלי'".

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק