סלקום נכנסת לשירותים פיננסיים: שת"פ עם סיטי וישראכרט

במסגרת שיתוף הפעולה תשיק סלקום שירות המאפשר העברת כספים מישראל לעשרות מדינות ברחבי העולם; סיטי תספק את הפלטפורמה להעברת הכספים ■ בשלב הבא מתכננת סלקום לאפשר להשתמש בטלפון הסלולרי לצורך תשלומים

סלקום הכריזה היום (ד') על כניסה לעולם השירותים הפיננסיים באמצעות שיתוף פעולה עם סיטי ועם חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. במסגרת שיתוף הפעולה עם סיטי תשיק סלקום שירות פיננסי חדש המאפשר העברת כספים מישראל לעשרות מדינות ברחבי העולם. סיטי תספק את הפלטפורמה להעברת הכספים, בשל היותה אחת מקבוצות השירותים הפיננסיים הגדולות בעולם. בשלב הבא מתכננת סלקום להיכנס לעולם המיקרופיימנט, שתאפשר להשתמש בטלפון הסלולרי לצורך תשלומים.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום הציג נתונים לפיהם תחום העברת הכספים בעולם בכלל ומישראל לחו"ל וההיפך, צפוי לגדול במיליארדי דולרים בשנים הבאות וסלקום מזהה פוטנציאל צמיחה בשוק ולכן החליטה להשתלב בו. השקת השירותים צפויה להתבצע רק בסוף השנה, אך ההכרזה מתבצעת היום בשל ביקורו בישראל של מנכ"ל חטיבת השירותים הגלובליים בסיטי פרנצ'סקו וואני ד'ארצ'ירפי.

שפירא אמר עוד כי הטלפון הסלולרי הוא הנקודה הקמעונאית הממוחשבת הניידת הנפוצה ביותר בעולם: "את הערך המוסף הזה סיטי ואנחנו מתכוונים להביא לתחום השירותים הפיננסיים".

עוד הוא ציין כי "כניסת סלקום לתחום השירותים הפיננסיים הינה עקבית עם המאמץ שלנו ליצור מקורות צמיחה במקומות שבהם יש לחברה יתרון יחסי, בהם יש לנו יכולת לתת ערך מוסף לצרכנים - בכל מקום שמביא לידי ביטוי את יתרון הניידות. תחום העברות הכספים הינו מהלך ראשון בתחום השירותים הפיננסיים ובהמשך נבחן שירותים נוספים. בכל שלב אנו נבחן בצורה קפדנית את הערך המוסף שנביא ללקוחות ואת הסינרגיה עם תחומי הפעילות הקיימים של סלקום. מתוך שאנו מתכוונים לנצל את הידע והניסיון של סיטי ואת המערכת הקיימת של סלקום ומדובר בהשפעה זניחה על הוצאות החברה".

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום אמר כי "השקת שירותים פיננסיים באמצעות הטלפונים הניידים היא הדבר הבא בשוק הסלולרי בעולם כולו. סלקום סבורה כי הסינרגיה בין שני העולמות, הפיננסי והסלולרי, היא עצומה, בין היתר בהינתן העובדה כי הטלפון הסלולרי נמצא בידי כל אחד מהלקוחות בכל מקום ובכל זמן. עם הפעלת השירות החדש, בסוף 2010, יוכלו אנשים המתגוררים בישראל, ואשר הינם לקוחות כל החברות הסלולריות, לבצע פעולות במכשיר הסלולרי, באמצעות אתר אינטרנט מאובטח, וכן במרכזי סלקום וחנויות מפיצים מורשים". כהן הוסיף: "כמהלך נוסף לכניסתנו לתחום הפיננסיים אנו נכריז בקרוב על השקת שירות תשלומים באינטרנט".

לדברי כהן על פי הערכות של גורמים בינלאומיים שוק העברות הכספים בישראל מוערך בכ-9 מיליארד שקל (ללקוחות פרטיים בלבד). על פי תחזיות עדכניות של גורמים אלו, השוק העולמי של העברות סלולריות של כספים לחו"ל צפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות ומוערך כי בשנת 2014 יגיע למעל 31 מיליארד דולר לשנה.

נציין, כי סלקום וסיטי לא ציינו את שיעור העמלות שהן גוזרות על כל עסקה, אך בעולם זה מקובל שההעברות הן בשיעורים נמוכים של עשיריות האחוז, כך ששתי החברות יצטרכו לגזור עמלה וצריך לראות אם השירות יהיה תחרותי.

בנוסף, הכריזה סלקום על שיתוף פעולה עם ישראכרט. במסגרת ההסכם תנפיק ישראכרט ללקוחות הארנק הסלולרי כרטיס דיירקט, שיושק לקראת סוף שנת 2010 ויאפשר עסקאות בבתי עסק ומשיכת כספים.