חשד: מנהלי אשטרום פיזרו חשבוניות פיקטיביות בכ-15 מיליון שקל

אליהו מינג'רסקי, מנכ"ל אשטרום הנדסה ובנייה בע"מ, ושני מנהלים נוספים בחברה חשודים בשימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים במסגרת התקשרות עסקית שקיימו עם חברת נחל תשתיות

מנכ"ל חברת אשטרום הנדסה ובנייה בע"מ, ושני מנהלים נוספים בחברה, חשודים בשימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-15 מיליון שקל במסגרת התקשרות עסקית שקיימו עם חברת נחל תשתיות.

החשדות נחשפו במהלך חקירה שקיים אגף חקירות מכס ומע"מ ירושלים של רשות המסים נגד חברת נחל תשתיות, בחשד למכירת חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-40 מיליון שקל.

מהחקירה עולה כי החשבוניות הוצאו לחברות בנייה ברחבי הארץ, ביניהן גם לחברת אשטרום הנדסה ובנייה בע"מ.

החשודים - אליהו מינג'רסקי (53), מנכ"ל חברת אשטרום הנדסה ובנייה; אבי לאון (63), מנהל אזור דרום בחברה; ורונן יוספזון (43), מנהל אתר מלון בראשית של החברה - הובאו היום (ד') לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

בהסכמת רשות המסים, שיחררה השופטת אילונה זיסקינד את השלושה ממעצר, תחת מגבלות והפקדת ערבויות.

מבקשות המעצר עולה כי בדיקה בספרי חברת אשטרום העלתה כי החברה קיזזה בספריה חשבוניות של נחל תשתיות על סך של כ-15 מיליון שקל, עבור עבודות שהחברה מבצעת במספר אתרי בנייה בדרום הארץ. החשבוניות הוצאו עבור עבודות המתבצעות בפועל על-ידי חברת אשטרום והפועלים השייכים לה והמדווחים על-ידה לשירות התעסוקה ולרשויות המס.

החשודים נחקרו ואישרו כי הפועלים, עבורם הוצאו החשבוניות, הם אכן פועלי חברת אשטרום, אשר משלמת להם משכורות, מפיקה להם תלושי משכורת ומדווחת עליהם בעצמה לשרות התעסוקה.

בחקירתו לא ידע מיג'רסקי לפרט את אמיתות העסקאות הרשומות בחשבוניות שהוצאו על-ידי חברת נחל תשתיות. לאון לא ידע לפרט מול מי נחתמו הסכמי העבודה, אף על-פי שלדבריו הוא זה שחותם על הסכמי העבודה מול קבלני המשנה.

במסגרת החיפוש שנערך אתמול (ג') במשרדי חברת אשטרום נמצא קובץ מסמכים שכתב מנהל אתר מלון בראשית, המעלה חשד ממשי לשיבוש הליכי חקירה שנעה על-ידו במהלך החודשיים האחרונים.

חברת אשטרום הנדסה ובנייה מסרה בתגובה: "החברה מכבדת את רשויות המס ומשתפת פעולה באופן מלא עם החקירה שמתנהלת כנגד קבלן משנה שביצע עבודות בנייה עבורה. החברה מאמינה בניקיון כפיהם של עובדיה, ובטוחה כי חקירה עניינית וממצה תבהיר במהרה כי לא נפל כל פגם בהתנהלותם של עובדי החברה".

החברה מיוצגת בידי עו"ד ז'ק חן. (מ"י 3311-07-10; מ"י 3323-07-10; מ"י 3317-07-10).