מחזיקי האג"ח באנגל ימחקו 100 מיליון שקל - כ-40% מהחוב

משפחת מוריס תשלם למחזיקי האג"ח 45 מיליון שקל, תנפיק עבורם סדרת אג"ח חדשה, ובתמורה תקבל לידיה 53% ממניות אנגל משאבים ■ איריס שטרק תמונה ליו"ר הדירקטוריון

כחצי שנה לאחר שאיש העסקים הבריטי קונראד מוריס ובנו דיוויד הגישו הצעה לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים , אתמול נחתם הסכם הרכישה מול החברה, והסדר החוב בחברה קרוב לסיומו. הסדר זה כולל תספורת ניכרת למחזיקי האג"ח - 100 מיליון שקל, שהם 40% מסך החוב של החברה.

לפי ההסכם, משפחת מוריס תשלם למחזיקי האג"ח 45 מיליון שקל, תנפיק עבורם סדרת אג"ח חדשה, ובתמורה תקבל לידיה 53% ממניות אנגל משאבים.

בנוסף, המשפחה הבריטית הנמנית על מייסדי חברת סודה קלאב תעניק לאנגל משאבים הלוואה של 30 מיליון שקל, וכן תעמיד לה קו אשראי של עד 50 מיליון שקל, במהלך שנה ממועד סיכום העסקה.

העסקה כפופה לקבלת אישור בית משפט ואישור אסיפות בעלי האג"ח, ברוב של 75%. לאחר ההסדר, צפויה רו"ח איריס שטרק להתמנות ליו"ר דירקטוריון החברה.

במסגרת הסדר החוב, מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים יקבלו 10 מיליון שקל במזומן, תונפק להם סדרת אג"ח חדשה בסך של 120 מיליון שקל, וכן הם יקבלו 39% ממניות החברה, ששוויין בשוק כיום הוא 27 מיליון שקל.

מקורב למשפחת מוריס בארץ התייחס היום להעברת השליטה בחברה, ואמר כי "קונראד ודיוויד מוריס פועלים לגיבוש העסקה כבר זמן רב, משום שהם רואים פוטנציאל גדול בחברה, גם בנכסיה בארץ, גם בנכסים שלה בחו"ל וגם בתחום היזמות. יש לחברה נכסים בארץ שלא פותחו בגלל מחסור במזומנים, ויש נכסים בחו"ל שהופקעו ואפשר להחזיר אותם לחברה, בסכומים קטנים יחסית".

"הערך יעלה בקרוב"

לדברי המקורב, "במסגרת העסקה בעלי החוב נאלצים לוותר על חלק מחובם, אבל הם מקבלים מניות, וכבר היום ערך המניות מכסה חלק גדול מהוויתור על החוב. ייקח לנו זמן ללמוד ולגבש מדיניות, אבל אנחנו מזרימים כסף והון לחברה, וגם כוחות ניהול, ומאמינים שתוך זמן קצר יחסית בחברות נדל"ן - בין שנתיים לחמש שנים - ערך המניות יעלה בזכות הניהול שלנו".

אנגל משאבים היא חברה בת של אנגל אירופה וחברה נכדה של לגנא הולדינגס . במסגרת ההסדר באנגל משאבים, יקבלו מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה 8% ממניות משאבים בשווי 5.5 מיליון שקל.

עד לפני חודשים ספורים החזיק שעיה בוילמגרין בשליטה בלגנא באמצעות חברת אזורים, אולם בשל מצבה הקשה של הקבוצה העביר את מרבית החזקותיו לידי מחזיקי האג"ח.

סך התחייבויות האג"ח של לגנא בחברות הקבוצה שלה עומד על 750 מיליון שקל, כאשר אנגל משאבים חייבת למחזיקים 260 מיליון שקל, ואנגל אירופה חייבת 350 מיליון שקל.

את חברת אנגל משאבים ייצג בעסקה עו"ד יוסי עבאדי ממשרד עוה"ד כספי ושות', וקבוצת מוריס יוצגה בידי עוה"ד יהודה גלט וחגי אולמן ממשרד יהודה רוה ושות'. נאמן סדרת האג"ח של אנגל משאבים יוצג על ידי עו"ד רענן קליר, ונאמן סדרת אג"ח אנגל אירופה יוצג על ידי עו"ד עופר שפירא.