האוצר בוחן: גוף חקירה עם רשות ני"ע ובנק ישראל

סגן שר האוצר: "חשוב שהטיפול יהיה שקול וייעשה לאחר בחינה. אל לנו לנקוט צעדים שיוציאו שחקנים מהשוק"

משרד האוצר בוחנים הקמת רשות חקירה פיננסית-כלכלית מאוחדת לרשות ני"ע, הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ופיקוח על שוק ההון האוצר, שתעבוד במשותף עם הפרקליטות הכלכלית". כך אמר אתמול (ג') סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן.

סוגיית סמכויות החקירה והאכיפה של הפיקוח על הביטוח ושוק ההון, והחיסרון האינהרנטי שלה ביחס ליכולות החקירה והאכיפה הקיימות בעיקר ברשות ני"ע, אך גם בפיקוח על הבנקים, נמצאת על ראש סדר היום באוצר תקופה ארוכה. במסגרת זו טיוטת חוק ההסדרים הנוכחית כוללת הצעה להרחבת ניכרת של סמכויות הפיקוח והאכיפה הקיימות של אגף שוק ההון באוצר, כך שיהיו דומות לסמכויות שיש לרשות ני"ע.

כהן, שנשא דברים בוועידת הסוכנים והיועצים של מכללת עדיף בשיתוף המכללה למנהל, התייחס גם לסוגית דמי הניהול בשוק הגמל. לדבריו, "חשוב שהטיפול יהיה שקול וייעשה לאחר בחינה. אל לנו לנקוט צעדים שיוציאו שחקנים מהשוק".

בכנס דיבר גם מאיר שביט, ראש החברה המשותפת להקמת המסלקה הפנסיונית, שמדבריו עולה שהמסלקה כנראה לא תחל לפעול בתחילת 2011 כפי שהאוצר רוצה. לדבריו, "אנו עומדים עכשיו ערב התחלת האפיון למערכת וזה ייקח מספר חודשים, עד סוף השנה במקרה הטוב" ציין.