888 קיבלה רישיון בצרפת; מינתה מנהל לפעילות B2B

דודו זרח יחליף את גבי קמפוס כמנהל הפעילות ■ גיגי לוי: "עתיד הענף טמון במתן תוקף חוקי לפעילותו, ולחברה יש את המוצרים המתאימים שיאפשרו לה לקטוף נתחי שוק משמעותיים מהשוק הצרפתי"

עם סגירת השוק האמריקני הבינו חברות ההימורים המקוונים כי עדיף להן לא להסתבך שוב, ויצאו ממדינות בהן פעילותן לא נחשבה לחוקית, דוגמת צרפת. לאחר שעשו זאת, המתינו בשקט עד שאותן מדינות יסדירו את פעילות ההימורים המקוונים בין גבולותיהן, ואז הסתערו עליהן בניסיון לכבוש אותן מחדש.

צרפת, כאמור, היא אחת מאותן מדינות אירופיות ראשונות שהגיעו למסקנה כי עדיף להסדיר בחוק את פעילות הענף, ובחודשים האחרונים מעניקה המדינה רישיונות להפעלת הימורים מקוונים לחלק ממובילות הענף, וביניהן 888 הישראלית.

888 , הנמצאת בשליטת האחים אבי ואהרון (ז"ל) שקד, הודיעה הבוקר כי הרגולטור הצרפתי, האחראי על פעילות הענף במדינה, העניק לחברה רישיון להפעיל אתרי פוקר ברחבי צרפת. לדברי גיגי לוי, מנכ"ל 888, "עתיד הענף טמון במתן תוקף חוקי לפעילותו, ולחברה יש את המוצרים המתאימים שיאפשרו לה לקטוף נתחי שוק משמעותיים מהשוק הצרפתי".

888, כמו מפעילים אחרים, אינה נכנסת לשוק הצרפתי לבדה. לפני כחודשיים, טרם קבלת הרישיון האמור, הודיעה 888 על שת"פ עם החברה הפרטית Microgaming להקמת מיזם משותף לפיתוח ושיווק משחקי פוקר שונים למהמרים הצרפתיים. החבירה לשותף, חשוב לציין, מקלה על מפעיל כמו 888 להתחיל לפעול בשוק חדש, דוגמת הצרפתי.

כך או אחרת, הכניסה לשוק הצרפתי - ובהמשך הדרך לשווקים אירופיים נוספים - אמורה למזער את הירידה בהכנסות 888, ולסייע לחברה לחזור לימיה היפים יותר.

מפתרונות IT להימורים

מי שעוד אמור לסייע לחברה להמשיך ולהתפתח הוא דוד ("דודו") זרח, שבאוגוסט הקרוב ייכנס לתפקידו כמנהל חטיבת Dragonfish - חטיבת B2B של 888 שמספקת שירותים למפעילים אחרים ונחשבת למנוע הצמיחה העיקרי של החברה. זרח מחליף בתפקידו את גבי קמפוס, שפרש מהחברה במטרה לתור אחר הזדמנויות אחרות.

זרח מגיע לענקית הקזינו המקוון מחברה ישראלית אחרת, Vizrt, המפתחת פתרונות IT עבור תחנות טלוויזיה, ונסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 207 מיליון דולר. תפקידו האחרון בחברה היה סמנכ"ל מסחרי בכיר (Chief Commercial Officer), וטרם תפקידו זה שימש במשך כשבע שנים כסגן נשיא בכיר למכירות גלובליות.

888 נסחרת כיום לפי שווי חברה של 228 מיליון דולר, לאחר שאיבדה מתחילת השנה 61% משווייה. 13 אנליסטים מכסים את החברה: 5 מהם מעריכים כי מחירה הנוכחי מהווה הזדמנות קנייה, 7 אחרים מצמידים למניה המלצת "החזק", ורק אחד טוען כי עדיף למכור את המניה. מחיר היעד הממוצע שמוצמד למניה הוא 73.88 פני - 71% מעל המחיר הנוכחי.