איתוראן צוללת 11%: רשויות המס בברזיל תובעות כ-70 מ' ד'

הטענה: שירותי המעקב והמוניטורינג של החברה-הבת צריכים להיות מסווגים כשירותי תקשורת, ולכן עליהם לשאת בעלויות המע"מ שבמדינה בשיעור של 25% ■ החברה קיבלה חוות-דעת כי התביעה אינה חוקית ומתכוונת להתנגד

מניית איתוראן בולטת בירידות חדות, לאחר שהחברה דיווחה כי רשויות מס ההכנסה בסאן פאולו שבברזיל הגישו כנגד חברה בת הפועלת בברזיל דרישה לתשלום מס, בטענה כי שירותי המעקב והמוניטורינג צריכים להיות מסווגים כשירותי תקשורת ולכן עליהם לשאת בעלויות המע"מ שבמדינה, כך שהתוצאה היא תוספת מס בשיעור של 25% על כל הכנסות החברה רטרואקטיבית.

מדובר בהכנסות שנכנסו בתקופה שבין אוגוסט 2005 לדצמבר 2007. ודרישת המס הינה בסך של כ-20.5 מיליון דולר, לכך יש להוסיף תוספת ריבית על התקופה הנ"ל המסתכמת בכ-12 מיליון דולר נוספים. עם לא די בזאת, הרי שרשויות המס בברזיל הודיעו לחברה כי עלייה לשלם גם קנס בסך של כ-37 מיליון דולר נוספים. עם זאת סך הקנס עשוי להיות מופחת באופן דראסטי, אם החברה תשלם את מחוייבויות המס שלה תוך תקופת זמן מוגבלת.

בהודעת איתוראן נמסר כי היא קיבלה יעוץ משפטי מפירמה ברזילאית לפיה הטיעונים שלה הם "באופן מדהים" לטובתה וחוות הדעת קבעה בין השאר כי שינוי הסיווג של החברה הבת ע"י רשויות המס בברזיל - אינה חוקית. "בהתבסס על חוות הדעת המשפטית, אנו מאמינים כי תביעת רשויות המס אינן מבוססות ובכוונתינו להגן באופן נמרץ על עצמנו מפני טענות אלו. על בסיס חוות הדעת, אנו גם לא מתכוונים לבצע כל הפרשה בדוחותינו הפיננסיים".

אייל שרצקי, מנכ"ל משותף של איתוראן הגיב "בשבועות הקרובים אנו מתכוונים להוסיף ולבחון את העניין ולהעריך את אופן התגובה הנכון על מנת לפתור את העניין באופן הטוב ביותר לטובתה של החברה. בהתבסס על חוות הדעת המשפטית הראשונית שקיבלנו, אנו מאמינים כי הסוגיה אינה ראויה. אנו מתכוונים לספק פרטים נוספים בעניין עם פרסום תוצאות הרבעון השני באוגוסט".