אורמת: טרופ וגונן הסירו מועמדותם כדח"צים; האסיפה נדחתה

אורמת דוחה האסיפה הכללית שתוכננה ליום ד' הקרוב למועד לא ידוע ■ צבי טרופ ועזרי גונן, שהיו מקורבים לברוניצקים, הסירו מועמדותם לדירקטוריון "כדי להשיג הסכמה רחבה" ■ גורם בשוק: "מהלך נוסף במשחק השחמט על השליטה - הברוניצקים מקריבים שני חיילים"

תפנית נוספת במאבק השליטה באורמת : החברה הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה על דחיית האסיפה הכללית של החברה שתוכננה ליום ד' הקרוב, למועד בלתי ידוע.

בהודעה ששוחררה למשקיעים הבוקר נכתב כי ההחלטה על דחייה התקבלה לאחר ש"המועמדים הנכחיים (לתפקיד דירקטורים חיצוניים בחברה - ע.ר), מר צבי טרופ ומר עזרי גונן הסירו מועמדותם על מנת לאפשר לחברה להציג מועמדים חדשים שיהיו מקובלים על דעת מרבית בעלי המניות של החברה".

החברה פירסמה עוד את מכתבם של טרופ וגונן בו כותבים השניים: "בנסיבות הקיימות ומשקולים של טובת החברה העומדים לנגד עינינו, החלטנו להסיר את מועמדותנו לכהונה נוספת של דחצ"ים וזאת על מנת לאפשר לחברה להביא לאישור האסיפה דירקטורים ראויים שיהיו מקובלים על דעת מרבית בעלי המניות של החברה".

"כמוכם וכמו רבים אחרים", כותבים טרופ וגונן, "גם אנחנו מרגישים כי תרומתנו בכהונה שנייה, לאחר שלמדנו את החברה ואנו בקיאים ומודעים לפועלה של חברה מורכבת ייחודית כאורמת, הינה לאין ערוך רבה יותר וחשובה לחברה, ולראיה גם המחוקק אפשר כהונה שנייה של דחצ"ים - אולם כאמור, בנסיבות שנוצרו, שעליהם אנו מצרים מאוד, החלטנו כי יהיה זה מן הראוי להסיר את מועמדותנו ולאפשר לכם לקבל הסכמה רחבה ככל שניתן מקרב בעלי המניות מן הציבור למועמדים אחרים".

"הברוניצקים מקריבים 2 חיילים"

במכתבם של השניים נכללת גם פיסקה בה הם מגבים את משפחת ברוניצקי ואת ניהולם את החברה, ייתכן כתגובה לטענות הרבות שהעלו לאחרונה אנשי גזית כנגד שיטות הניהול של החברה: "אנו מבקשים להעלות על נס את פועלה של החברה ושל העומדים בראשה, דיתה, יהודה ויורם ברוניצקי, כמובילה בעולם בתחום האנרגיה המתחדשת ואת תרומתה ליצירת מקומות עבודה יציבים ליותר מכ-1,200 עובדים ברחבי העולם", אומרים הדח"צים.

בשוק ההון הופתעו מהודעת החברה אך העריכו כי מדובר במהלך אסטרטגי מיוזמתה של משפחת ברוניצקי.

"אורמת נמצאת עכשיו במצב שאפשר לדמות למשחק שחמט והברוניצקים החליטו להקריב שני חיילים", אמר ל"גלובס" גורם בשוק. "כמו שמאמן כדורגל לא מתפטר מיוזמתו, כך גם דירקטור, והמכתב שפורסם בשמם מעיד על כך. גזית יצאו נגד הדח"צים האמורים באופן פרסונלי - ויהודה ודיתה החליטו להביא דירקטורים אחרים כדי להוכיח שגזית לא באמת מעוניינת רק בהחלפה של אדם כזה או אחר בדירקטוריון. ברור לכולם שהחלפת הדח"צים מיוזמתם היא לא באמת סוף הסיפור".