סערת ספקולציות פרועה בגבעות מטריפה את המניה: "אומרים שקצב ההפקה הוא רק 500-600 חביות ביום"

מניית גבעות מזנקת בכ-7% במחזור ענק לאור שמועות בשוק כי ההכרזה על תוצאות מבחני ההפקה קרובה ■ גורם בשוק: ישנן שמועות רבות מ"בעלי אינטרסים" ■ דובר גבעות: "הקידוחים ב'מגד 5' הסתיימו ונערכות בדיקות במעבדות בחו"ל; כשיהיה לנו מה לדווח - נעשה כן"

שותפות חיפושי הנפט גבעות מרכזת היום עניין רב בבורסת תל אביב לאור ציפיות וספקולציות בשוק, כי תיתכן הודעה על סיומם של מבחני ההפקה והכרזה על קצב ההפקה באתר הקידוח "מגד 5", וכן האם הבאר מסחרית או לא.

גורם בשוק מסר בשיחה עם "גלובס", כי "מסיימים את מבחני ההפקה ב'מגד 5' אך אנחנו עדיין לא שם. השוק מחכה כעת לנתוני קצב ההפקה וזה אמור להיות ממש בקרוב, אולי אפילו בימים הקרובים. זו הסיבה לעלייה במניה היום".

הגורם, שביקש לשמור על אנונימיות, אמר כי בשוק ישנן שמועות וספקולציות רבות מטעמם של "גורמים בעלי אינטרסים". לדבריו, אחת השמועות שהגיעה לידיו היא ש"קצב ההפקה הינו 500-600 חביות ביום, שזה לא מהותי".

הגורם ביקר גם את ההודעות התכופות שהוציאה גבעות לבורסה מאז התחלת מבחני ההפקה לפני יותר מחודש. לדבריו, "ההודעות שהחברה הוציאה עד היום לבורסה מבלבלות ואין מה לעשות עם זה. גם גיאולוגים לא היו יודעים מה לעשות עם המידע. אלה הודעות דו-משמעיות".

דובר גבעות מסר ל"גלובס" בתגובה, כי "כאשר לשותפות יהיה מה לדווח, היא תעשה כן כפי שהיא עושה מעת לעת. כרגע, נערכים מבחני ההפקה במעבדות בחו"ל והקידוחים עצמם באתר 'מגד 5' הסתיימו".