מודי'ס הורידה את דירוג החוב של אירלנד בדרגה אחת ל-'Aa2'

ההורדה - מרמת 'Aa1' ■ מודי'ס: "הממשלה האירית מאבדת בהדרגה אך בצורה מהותית את כוחה הפיננסי" ■ נקודת האור: תחזית הצמיחה של אירלנד שונתה ל"יציבה" מ"שלילית"

משבר החובות באירופה חי ובועט? סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום (ב') את דירוג החוב של ממשלת אירלנד בדרגה אחת ל-'Aa2' מ-'As1'. מודי'ס כתבה במסגרת הודעת הורדת הדירוג כי "הממשלה האירית מאבדת בהדרגה אך בצורה מהותית את כוחה הפיננסי".

עוד הוסיפה מודי'ס כי היא מצפה שהצמיחה הכלכלית במדינה תהיה מתחת לממוצעים ההיסטוריים ל-3 עד 5 השנים הקרובות משום שלא צפויה תרומה משמעותית ממגזרי הבנקים והנדל"ן ומשום שהנפילה בחוב המגזר הפרטי מעכירה את תחזית הצמיחה.

עם זאת, בהודעת מודי'ס מצויה גם נקודת אור: תחזית הצמיחה של אירלנד שונתה ל"יציבה" מ"שלילית".

נזכיר כי לפני כשבוע הורידה מודי'ס את דירוג האשראי של פורטוגל בשני דירוגים ל-'A1' לעומת דירוג קודם של האג"ח הפורטוגזיות שעמד על 'Aa2'. מודי'ס הסבירה את הורדת הדירוג בכך ש"מצבה הפיננסי של ממשלת פורטוגל יוסיף להיחלש בטווח הזמן הבינוני, כפי שעולה מההידרדרות המתמשכת של מצבת החובות של המדינה". לדעת מודי'ס תחזית הצמיחה של פורטוגל "צפויה להישאר חלשה יחסית, אלא אם הרפורמות לארגון החוב מחדש שעליהן הודיעה הממשלה לאחרונה, ישאו פרי בטווח הזמן הבינוני והארוך".