מרטין לינדסטרום: "ישראל צריכה להשתמש בהוליווד כדי לקדם את עצמה"

עתידן המותגים בוועידת תקשורת ונתח שוק: "ישראל היא מותג 'סכיזופרני' שתדמיתו מחוץ לגבולות המדינה שונה לחלוטין מזו שבתוך גבולותיה" ■ לריכוז כל הידיעות מהוועידה

"ישראל צריכה לעשות שימוש בהוליווד בכדי לקדם את עצמה" - כך ממליץ עתידן המותגים מרטין לינדסטרום, שדיבר בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" שנערכת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

לינדסטרום אמר כי יש לעשות שימוש בישראלים הפועלים בהוליווד ובהשפעתם. לדבריו, "זו הזדמנות טובה ישראל לבנות מותג באופן טוב".

לינדסטרום הביא כדוגמה את ההשפעה השלילית שיש להוליווד על הדימוי של קולומביה ואת ההשפעה החיובית שיש לתקשורת על אוסטרליה, שיודעת להפעיל את המדיה לטובתה.

"רק במקרים נדירים מראים בהוליווד את ישראל, וכשמראים זה לא חיובי", הוא אומר, "הייתי בודק איך אפשר להשפיע שם".

לדבריו, "צריך לנקות את הדימוי של ישראל - הדימוי שלה שונה בתכלית מזה שיש לה בחו"ל. כשרואים זאת בתקשורת זה ברור, וצריך להיות מודעים לכך. לישראל יש בעיה כמדינה ממותגת. יש בישראל מצב פוליטי מסובך - צריך לבנות לישראל דימוי ומותג חזקים יותר, קחו לדוגמה את הוליווד".

לינסטרום התייחס לכך שמעשים בסופו של דבר משפיעים יותר מכל על כל ניסיון לייצר מותג יעיל. "כשלמישהו יש ריח של זיעה, זה לא משנה כמה אתה חביב ונראה טוב", אמר.

לינסדטרום יוצא מנקודת הנחה כי ישראל היא מותג "מאוד סכיזופרני", מאחר שהדימוי בתוך גבולות המדינה שונה לחלוטין מדימויה מחוץ לגבולותיה. "המצב הפוליטי פה מאוד מסובך, וקשה לכם להתאחד סביב יעד משותף. עליכם לעבוד על סמלים משותפים".