הונגריה: לא מוכנים לעוד צנע; נעמוד ביעד הגירעון של 3.8%

שר האוצר: ממשלת הונגריה תמשיך את המשא והמתן עם IMF והאיחוד האירופי עד ספטמבר ■ דבריו באים בעקבות החלטת קרן המטבע והאיחוד האירופי להשעות את הבדיקה לגבי דירוג האשראי של הונגריה

ממשלת הונגריה תמשיך את המשא והמתן עם קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והאיחוד האירופי ותחדש את השיחות המנהיגים הבינלאומיים עד חודש ספטמבר, כך הודיע היום (ב') שר האוצר ההונגרי גיורגי מאטולשי בריאיון לרשת CNBC.

דבריו של השר ההונגרי באים בעקבות החלטת קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי בסוף השבוע האחרון להשעות את הבדיקה לגבי דירוג האשראי של הונגריה בטענה כי המדינה צריכה לפעול יותר בנמרצות לקיצוץ החובות הממשלתיים הכבדים. משמעות הדבר כי הונגריה לא תהיה זכאית לקו אשראי בהיקף 25.1 מיליארד דולר משני הגופים, במסגרת חבילות החילוץ האירופאיות.

"הונגריה חוותה תוכניות צנע קשות במהלך חמש השנים האחרונות, שירשנו זה מן הממשלות הקודמות ואנחנו לצמצם כמה שיותר את התוצאות המצערות של צעדים אלה", אמר מאטולשי. "אמרנו לשותפינו כי חבילות צנע נוספות לא באות בחשבון בתקופה הנוכחית".

הונגריה התחייבה בחודש שעבר לקצץ את הגירעון שלה ל-3.8% מהתוצר המקומי עד סוף השנה ול-3% ב-2011, אם היא רוצה לעמוד בקריטריונים של קרן הסיוע של האיחוד ושל ה-IMF. מאטולשי הדגיש כי הונגריה תעמוד ביעד והגירעון התקציבי של המדינה יהיה נמוך מ-3% מהתמ"ג בשנה הבאה.

"אנו נטיל מס על הבנקים, אנחנו יודעים שזה תוספת נטל תוספת משמעותית, אבל אנחנו יודעים כי עם זנ אנחנו יכולים להשיג את יעדהגירעון של 3.8% מהתוצר המקומי", אמר. "אלה הם האפשרויות שעומדות: הטלת מס על בנקים או תוכניות צנע". והונגריה בחרה בדרך הראשונה.

במסגרת המאמצים שני הגופים קיימו שיחות עם המדינה כדי לקבל עדכון באשר לצעדים שננקטים, ובאותן שיחות הם הבינו כי הצעדים לא מספקים והשיחות הסתיימו ללא הבנות.