תהל חנכה מתקן לטיפול ואספקת מי שתייה בסנט פטרסבורג

המתקן יספק מדי יום 350 אלף מ"ק מי שתייה לתושבי העיר ■ זו הפעם הראשונה בה טכנולוגיה ישראלית לטיפול במים מוטמעת ברוסיה ■ תהל מתכננת הקמתם של 4 מתקנים בעיר

תהל, חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת קרדן , חנכה היום (ד') מתקן מתקדם לטיפול ואספקת מי שתייה בעיר סנט פטרסבורג שברוסיה. זו הפעם הראשונה בה טכנולוגיה ישראלית לטיפול במים מוטמעת ברוסיה.

הטכנולוגיה שהותאמה על ידי תהל לצרכים ולסטנדרטים הרוסיים, מבוססת על מערכת פילטרים של פחמן פעיל, בשילוב חול, המשמש כמדיה של סינון. המתקן שואב את המים מנהר ה- Neva הזורם בעיר. תהל הייתה אחראית על תכנון המתקן והטמעת הטכנולוגיה החדשה, אספקת ציוד ופיקוח על ביצוע העבודות בפועל.

לדברי גוסטבו קרוננברג, מנכ"ל תהל: "מתקן מים זה הוא הראשון מבין ארבעה שאמורים לקום בעתיד בסנט פטרסבורג והוא צפוי לספק מדי יום 350 אלף מ"ק של מי שתייה לתושבי העיר. ארבעת המתקנים יחד יספקו 1.25 מיליון מ"ק מדי יום. בתהל מאמינים כי כבר השנה יוחלט לגבי המתקן השני אשר תוכנס בו אותה טכנולוגיה כמו של המתקן הראשון".

תהל פעילה ברוסיה כבר 10 שנים ובמסגרת פעילותה מתכננת וממבצעת פרויקטים של מים ושפכים במספר ערים/מחוזות במימון רוסי ובשיתוף עם הבנק האירופי (EBRD).