אביב גלעדי: "רובי ריבלין הפך מחירותניק לבולשביק"

גלעדי, בעלי ערוץ הספורט, זועם על יו"ר הכנסת ששלח מכתב להתאחדות לכדורגל ולראש הממשלה, בו הוא קורא להם להעדיף את ערוץ 1 על פני ערוץ הספורט במכרז על המשחק המרכזי בליגת העל ■ שוקל להגיש נגדו תביעה אישית

איש העסקים אביב גלעדי, בעליו של ערוץ הספורט, בוחן הגשת תביעה אישית נגד יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, ויוצא למתקפה חריפה. זאת על רקע מכתב ששלח ריבלין ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, בו הוא מפציר בו להעדיף את ערוץ 1 במכרז על שידור המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל.

ריבלין אמר אתמול (ד') גם כי הוא פנה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו, הממונה על רשות השידור, ולשרת התרבות והספורט, לימור לבנת.

"זאת התערבות בוטה", אמר גלעדי ל"גלובס", "לא ברור לי אם הפנייה היא כיו"ר, כאדם פרטי או כמדינת ישראל, וזה לא ממש משנה לי - זו התערבות ברורה בהליך מכרזי. הייתי מציע לריבלין להעביר סדרת חוקים שיגנו על השידור הציבורי, ואף הייתי תומך בו אם היה עושה זאת, אבל כל עוד הוא לא עושה את זה - הוא לא יכול להתערב בהליך מכרזי".

במכתב שנשלח להתאחדות לכדורגל כתב ריבלין כי "בשנה האחרונה נשמרו הזכויות בידיו של הציבור, באמצעות הערוץ הציבורי. יש להמשיך במתווה זה, מבלי שיהיה צורך להטיל על קהל הצופים תשלום נוסף כלשהו, ומבלי שהערוץ הציבורי ייאלץ להתחרות מול גורם אחר".

לדברי גלעדי, "היום האנשים האלה כל-כך בוטים. אנחנו שוקלים הגשת תביעה אישית נגד ריבלין על פגיעה כלכלית אם תיגרם לנו בהליך המכרזי, ואולי אף נתלונן למבקר המדינה נגד ריבלין על חריגה מסמכותו במהלך שכזה. כל זה נמצא בבדיקה אצל עורכי הדין שלנו".

גלעדי אומר כי הדברים שנאמרו על-ידי ריבלין, "מאוד מסוכנים ואינם נכונים - המכרז הזה פתוח לערוצים פתוחים בלבד, וערוץ 5 הוא ערוץ כזה. אני רוצה להזכיר לרובי ריבלין שגם השידור הציבורי גובה מאתנו כסף".

לדברי גלעדי, "אנחנו נגשנו למכרז כי הזמינו אותנו לגשת. לא ברור לי מתי ריבלין הפך לבולשביק שדואג ל'רשת של העם'. הוא הפך את עורו מחירותניק לבולשביק, ולדעתי הוא עובר עבירה אתית בעצם הוצאת המכתב".

בלשכתו של ריבלין סירבו להגיב.