מגל תוקפת את המנכ"ל לשעבר: "הקליט את עובדי החברה"

בעלי המניות האמריקנים בתגובה: "מדובר בטענות שקריות וחסרות ביסוס; נגיש תביעת לשון הרע נגד הנהלת החברה והאחראים לדברי הבלע האלו"

מאבק השליטה בחברת מגל מחריף ומקבל זווית אישית: לאחר שבעלי המניות האמריקנים פרסמו מכתב עמדה ובו הצעות השקעה בחברה של קרן פלנוס ושל חברת Optex היפנית, מגיב דירקטוריון מגל למכתב, ותוקף אישית את יואב שטרן, מנכ"ל החברה לשעבר (וכיום מועמד מטעם אותם בעלי מניות לשוב לדירקטוריון החברה).

במכתב שפרסמה היום החברה נכתב כי שטרן, שכיהן כמנכ"ל החברה למשך חצי שנה ב-2009, פנה ישירות לעובדי החברה, ואף הקליט חלק מהם, כמו גם לבעלי מניות וחברי דירקטוריון, וזאת ללא ידיעתם. "מועצת המנהלים רואה בחומרה התנהלות זו, ורואה במעשיו אלה של מר שטרן ניסיון לפגוע בפעילותה התקינה של החברה", נכתב במכתב עליו חתומים חברי הדירקטוריון, המציינים כי היא הדירקטוריון בוחן את צעדיו העתידיים בעקבות פעולותיו של שטרן, וכי הוא הנחה את הנהלת החברה לנקוט בכל האמצעים המתחייבים.

"בדיון בין בעלי מניות לא צריך לערב את העובדים, מעבר לכך שהם קוראים עיתונים", אמר ל"גלובס" איתן ליבנה, מנכ"ל מגל הנוכחי. "שטרן נעמד בחזית הפעילות של אותה קבוצת משקיעים וכתב מיילים בשמו לעובדי החברה בארץ ובעולם", אומר ליבנה ומוסיף כי "שטרן הציג הקלטות שונות שעשה במהלך ישיבות דירקטוריון במהלך היותו בעל תפקיד בחברה, וכן הקלטות שלא במסגרת הישיבות, גם לאחר שעזב את החברה. נתייעץ עם עורכי דין ונחליט מה לעשות בנידון".

למרות ההאשמות האישיות שמפונות כלפיו, שטרן עדיין מסרב להגיב בשמו, ותחת זאת נמסר מבעלי המניות האמריקנים בתגובה כי "בעקבות הטענות השקריות וחסרות הביסוס שפורסמו על ידי החברה, תוגש בימים הקרובים תביעת לשון הרע נגד הנהלת החברה ונגד העומדים מאחורי דברי בלע אלה". עוד כותבים בעלי המניות האמריקאים כי "המהלכים האחרונים של דירקטוריון של מגל, משדרים לבעלי המניות שהוא מצוי בלחץ, מאוים ומחפש אשמים אחרים במצב החמור שאליו נקלע. אנחנו משוכנעים שבעלי המניות יאמרו את דברם ב-12 באוגוסט 2010, ידיחו את הדירקטוריון הנוכחי, ויחליפו אותו באנשים ראויים שיצעידו את החברה למקום שהיא ראויה לו".

"בהצעה רב הנסתר על הגלוי"

במכתב התייחס דירקטוריון מגל גם להצעות ההשקעה של בעלי המניות האמריקנים, לפיהן קרן פלנוס תעמיד מימון בינים לחברה בהיקף של 6 מיליון דולר, או לחלופין חברת Optex היפנית תשקיע בחברה תוך שיתוף פעולה עסקי איתה. "לא ניתן להשוות בין ההצעה של מר קירש לשתי ההצעות האחרונות שהועברו מטעם קרן פלנוס וחברת Optex היפנית", כותבים בחברה, "שכן האחרונה מותנית בהחלפת רוב חברי הדירקטוריון, והראשונה מחייבת פניה לקרן פלנוס על מנת לדון עמה על תנאיה ופרטיה".

ליבנה מסביר כי "בהצעה של פלנוס רב הנסתר על הגלוי. נפנה אליהם בצורה מסודרת ואם הם יהיו מעוניינים להגיש הצעה, נבחן את תנאיה ונעמיד אותה לדיון בדירקטוריון. כרגע מה שיש זה מתן הצעה בכפוף לתנאים מסוימים, ובפרט בכפוף למצבה של החברה, עם הצעה כספית גבוהה יותר. נתן קירש, לעומת זאת, העביר הצעה מחייבת להעמיד מימון לחברה ללא שום תנאים וללא ערבויות, בעוד ההצעה שהועברה מקרן פלנוס אינה מחייבת".

מגל, העוסקת בפיתוח מוצרי הגנה היקפית, נרכשה מהתעשייה האווירית בשנת 1984 על ידי נתן קירש ויעקב אבן עזרא, כאשר קירש היה המשקיע הפיננסי ואבן עזרא ניהל את החברה. במהלך השנים העביר אבן עזרא את שרביט הניהול לחתנו, יזהר דקל, ועבר לתפקיד יו"ר פעיל, עד לשנת 2007, אז נכנס לתפקיד היו"ר, ב-60% משרה, יעקב פרי, שהתמנה כבר בשנת 2002 לסגן יו"ר.

בעקבות הפסדים מתמשכים בשנים האחרונות התאגדו מספר בעלי מניות אמריקנים והעלו דרישה לקיום אסיפת בעלי מניות, אשר בה תועמד להצבעה החלפתם של חמשת חברי דירקטוריון מגל הנוכחיים, כולל היו"ר יעקב פרי, בחמישה מועמדים אחרים, בהם מנכ"ל החברה לשעבר, יואב שטרן.

קירש הביע בשבוע שעבר תמיכה ביו"ר פרי ובהנהלה הנוכחית, והפציר בבעלי המניות להתנגד באסיפה למינוי חמשת הדירקטורים אותם מציעים בעלי המניות האמריקנים, תוך שהוא מצהיר כי במידה שחברי הדירקטוריון יישארו בחברה, הוא יעמיד לה הלוואה בהיקף של 5 מיליון דולר לצורך מימון פעילותה השוטפת, וכן ביקש מבעלי המניות לאשר לו להגדיל את חלקו אל מעל ל-25% באמצעות הנפקת זכויות שתערוך החברה.