דלק נדל"ן במו"מ למיזוג אלעד ישראל מגורים לתוך תמיר פישמן

אלדד תמיר: "נעסקה, אם תושלם, נועדה להציף ערך ולהוריד סיכון לבעלי המניות. להערכתי השקעות במזרח אירופה עדיין אטרקטיביות, אבל המציאות העסקית והפיננסית השתנתה משמעותית ולכן גם הליך יצירת הערך הוא איטי"

חברת דלק נדל"ן של יצחק תשובה ממשיכה לנסות ולממש נכסים במטרה להגדיל את כמות המזומנים שברשותה. אמש דיווחה תמיר פישמן כי קרן הנדל"ן שלה מנהלת משא ומתן לעסקת מיזוג עם חברת דנקנר השקעות (כיום אלעד ישראל מגורים), חברה בת של חברת דלק נדל"ן, לתוך תמיר פישמן נדל"ן.

העסקה המוצעת תיעשה כנגד הקצאת מניות שיקנו לדלק נדל"ן כ-75% עד כ-80% ממניות תמיר פישמן נדל"ן, כששיעור ההקצאה הסופי יקבע על בסיס הערכות שווי כלכליות שייערכו לשתי החברות (תמיר פישמן נדל"ן ואלעד ישראל) .

בחברות מדגישים כי העסקה תעשה על פי השווי הכלכלי של תמיר פישמן נדל"ן ( וכן של דנקנר השקעות ) ולא שווי השוק .

במקביל ועד להשלמת העסקה , החברה תמשיך לפעול כרגיל ובהתאם לפעילותה השוטפת, כפי שדיווחה עליה עד היום.

ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן, אמר היום: "חברת אלעד ישראל מגורים מתמחה בייזום, פיתוח בניה ושיווק של פרויקטים למגורים בישראל. אנו מאמינים, כי הפיכתה לחברה ציבורית עשויה להציף ערך עבור דלק נדל"ן ומשקיעיה, ולאפשר גיוון מקורות המימון של פעילות הייזום למגורים בישראל, שבהתאם לתכניתה האסטרטגית של דלק נדל"ן הינה תחום שבכוונתנו לפתח ולקדם בשנים הקרובות".

אלדד תמיר, מנכל תמיר פישמן ושות' ודירקטור בתמיר פישמן נדל"ן ציין כי "אנו מנהלים מו"מ ראשוני למיזוג דנקנר לתוך תמיר פישמן נדל"ן. עסקה זו, אם תושלם, נועדה להציף ערך ולהוריד סיכון לבעלי המניות. להערכתי השקעות במזרח אירופה עדיין אטרקטיביות, אבל המציאות העסקית והפיננסית השתנתה משמעותית ולכן גם הליך יצירת הערך הוא איטי. עסקה זו, אם תבשיל, שומרת על הפוטנציאל במזרח אירופה אך חלק זה בחברה והסיכון הטמון בו יורד משמעותית בשל שילוב עם פעילות יזמות נדל"ן בישראל".