מחלוקת על הפנסיה בחב' חשמל מאיימת על הסכם השכר החדש

הקבינט החברתי-כלכלי ידון באופן חריג בהסכם השכר החדש של עובדי חברת החשמל

מחלוקת של הרגע האחרון לגבי הפנסיה לעובדים הוותיקים בחברת החשמל מאיימת על חתימת הסכם השכר החדש, כך נודע ל"גלובס". הקבינט החברתי-כלכלי ידון מחר (ב') באופן חריג בהסכם השכר החדש של עובדי חברת החשמל.

לקראת הדיון תיערך הערב פגישה בין בכירים באוצר וברשות החברות לבין הנהלת חברת החשמל וראשי ועד העובדים בניסיון למצוא פשרה. המחלוקת פרצה לאחר שהאוצר דחה את תביעת הוועד לציין בהסכם השכר כי הפנסיה לעובדים הוותיקים תישאר תקציבית ולא תועבר להיות צוברת.

הסכם השכר החדש היה אמור להסדיר את חריגות השכר בחברה ואת הפיצוי שיקבלו גמלאי החברה. במהלך הדיונים התברר כי במסגרת הסכם עבודה מ-1996 נקבע כי הפנסיה לעובדים שהתקבלו לחברה אחרי אפריל 1975 ועד יוני 1996 (דור ב') הייתה אמורה להיות צוברת ולא תקציבית. העובדים שהתקבלו לאחר 1996 (דור ג') מקבלים פנסיה צוברת.

המזכירות הארצית של ועד העובדים הודיעה בסוף השבוע על זימון ישיבת חירום בנושא, אך הישיבה נדחתה למחר לבקשת מנכ"ל החברה עמוס לסקר שהציע לתווך בין הצדדים. כנראה תוצע פשרה שלפיה הפנסיה של עובדי דור ב' תהפוך לצוברת מרגע חתימת ההסכם החדש.

הקבינט הכלכלי-חברתי אינו דן ככלל בהסכמי שכר של חברות ספציפיות אך ל"גלובס" נודע כי הדבר נעשה על פי חוות דעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, בהתבסס על הסכמים ישנים בין המדינה לחברת החשמל.