עו"ד שי רוטנשטרייך זוכה מהתנהגות שאינה הולמת את המקצוע

ביה"ד המשמעתי המחוזי של לשכת עוה"ד גזר על רוטנשטרייך השעיה מעריכת דין ל-9 חודשים בעקבות ביצוע האזנת סתר כביכול לשיחה שבין עורכת דין אחרת לבין לקוחה, ואולם ביה"ד הארצי זיכה אותו וביטל את עונשו

בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין זיכה את עו"ד שי רוטנשטרייך מאשמת התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין, ובכך קיבל את ערעורו על הרשעתו בבית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב. זאת, בעקבות ביצוע האזנת סתר כביכול לשיחה שבין עורכת דין אחרת לבין לקוחה, שבה גידפה את רוטנשטרייך.

בית הדין המחוזי גזר על רוטנשטרייך עונש של השעיה מעריכת דין ל-9 חודשים, ואולם דייני בית הדין המשמעתי הארצי - עוה"ד חיים משגב, עדו דיבון ומרים רכטמן - זיכו אותו מכל אשמה וביטלו את עונשו.

מדובר בהקלטה שביצע אביו של רוטנשטרייך במסגרת הליך משפטי שניהל, ועו"ד רוטנשטרייך עשה שימוש בהקלטה לשם הגשת תביעת לשון הרע נגד עורכת הדין.

בית הדין המחוזי קבע כי הגשת ההקלטה לבית המשפט היוותה עבירה אתית, מאחר שמדובר בהאזנת סתר אסורה. בית הדין הארצי קבע כי אין מדובר בהאזנת סתר, וגם אם כן - הרי שעורכת הדין ויתרה על חסיונה, מאחר שהשיחה התקיימה במסדרון בית המשפט, כך שלא היתה מניעה להגשת ההקלטה לבית המשפט.