הפרסומת המדוברת ברשת השבוע: באג דיוטי פרי עם קובי פרץ

Twisted Fly: מרבית השיחות ברשת אודות הפרסומת עסקו במצבו המשפטי של הזמר המככב בקמפיין

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת לחנות של באג בדיוטי פרי, באמצעות ענבר-מרחב-שקד, שחוללה 45% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

הפרסומת מקדמת רכישת מוצרי חשמל ברשת "באג דיוטי פרי", באמצעות הזמר קובי פרץ החשוד בהעלמות מס בשווי מיליוני שקלים. בפרסומת מקבל פרץ מהשופטת צו עיכוב יציאה מהארץ ופורץ בבכי בבית המשפט, משום שלא יוכל לרכוש לבני משפחתו מוצרי חשמל בחנות באג שבשדה-התעופה.

הפרסומת מתבדחת על מצבו המשפטי של פרץ, תוך רתימת מצב זה לפרסום מוצרי הרשת.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-3 זירות שיחה: טוויטר (57%), פורומים (14%) וטוקבקים (29%).

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 58% מכלל השיחה ברשת, דן בזמר קובי פרץ. 65% מהגולשים טענו כי קובי פרץ זמר מצוין, וכי ההכפשות נגדו נובעות מצרות-עין ובשל מוצאו המזרחי. 35% מהגולשים טענו כי פרץ מרוויח כסף על חשבון ההאשמות נגדו וכי מדובר בזמר רדוד.

מחולל השיחה השני, שהיווה 25% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 55% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת מצחיקה (78%) וכי הפרסומת מעבירה את המסר (22%).

45% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, בטענה כי הפרסומת רדודה. מחולל השיחה השלישי, שהיווה 17% מכלל השיחה ברשת, דן בנושא העלמות המס. 76% מהגולשים חשבו כי הפרסומת מבזה את המדינה ואת ערכיה ומעודדת גניבה והעלמות מס. 24% מהגולשים חשבו כי המס בישראל גבוה מדי ולכן יש להעלים מסים.

למקום השני, עם 12% מהיקף השיחה ברשת, הגיעה הפרסומת של רשות המים, "ישראל מתייבשת". במקום השלישי ממוקמת הפרסומת של הרשות השנייה, "עידן+", הקוראת לרכישת ממיר דיגיטלי.

22
 22