בלחץ המוסדיים: גם יגאל דמרי נאלץ להיפרד מתפקיד היו"ר

אקסלנס, המחזיקה ב-7.8% ממניות דמרי, גם מנעה מבעל השליטה בחברה לעדכן את נוסחת הבונוס, שעמד אשתקד על 7.4 מיליון שקל

הגופים המוסדיים ממשיכים לנחול הצלחות במאבקם להפרדת תפקיד היו"ר והמנכ"ל בחברות הציבוריות הנסחרות בבורסה בת"א. "הקורבן" האחרון במלחמתם זו הוא הקבלן יגאל דמרי, בעל השליטה בחברה הנושאת את שמו, אשר ביקש להאריך בשלוש שנים נוספות את כהונתו הכפולה, אך בלחץ המוסדיים נאלץ לרדת מהעץ - לוותר על תפקיד היו"ר, ולשנות את נוסחת הבונוס השנתי שלו.

דמרי, נציין, לא נזקק בשנה החולפת להשלמת הכנסה. עלות העסקתו הסתכמה ב-10.1 מיליון שקל (מהם 7.4 מיליון שקל בונוס) - יותר ממנכ"ל בנק דיסקונט, מנכ"ל פלאפון, מנכ"לית בנק לאומי או מנכ"ל שטראוס גרופ. למרות זאת הוא ביקש כאמור לשפר את תנאי העסקתו, אך המוסדיים, ובראשם בית ההשקעות אקסלנס המחזיק ב-7.8% ממניות החברה, הצליחו לעצור את החגיגה.

המוסדיים דרשו מדמרי להפסיק את הכהונה הכפולה כדי לצמצם את ניגודי העניינים האפשריים בין בעל שליטה המכהן כמנכ"ל לבין האינטרס של מכלול בעלי המניות המיוצגים בדירקטוריון. דמרי נענתה לפנייתם, ואמש פרסמה זימון לאסיפה כללית שתתקיים מחר, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר את המשך כהונתו של יגאל דמרי כמנכ"ל החברה, כשהחברה תפעל במקביל לאיתור מועמד לתפקיד היו"ר.

כמו כן מוצע כי חישוב הבונוס השנתי של דמרי יביא בחשבון מקרים בהם החברה מפסידה. כלומר, לדוגמה, אם בשנה מסוימת החברה תרשום הפסד ובשנה אחריה היא תרשום רווח, הרי שהמענק בגין השנה הרווחית יבוסס רק על הרווח לאחר קיזוז ההפסד בשנה הקודמת.

דמרי רשמה שיפור גדול בתוצאות בשנה האחרונה על רקע הגאות בתחום הנדל"ן למגורים. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 18% בהכנסות ל-94 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח של 11 מיליון שקל, שיפור של 8%. את 2009 כולה סיימה דמרי עם הכנסות של 514 מיליון שקל ורווח נקי של 73 מיליון שקל.

באסיפת בעלי המניות תובא לאישור גם הארכת ההתקשרות בשלוש שנים עם חזקיה דמרי, אביו של יגאל. חזקיה דמרי (79) שימש מנכ"ל משותף בחברה עד 1993, ובהמשך החל לשמש בה כיועץ מיוחד, בעלות של קרוב לחצי מיליון שקל בשנה.

בני משפחת דמרי נוספים מועסקים בחברה ונהנים מתנאים מעוררי קנאה: איריס דמרי, אשתו של יגאל, השתכרה בשנה החולפת 560 אלף שקל בגין תפקידה כמנהלת מחלקת לקוחות בחברה; חזי דמרי, בנם, קיבל אשתקד כמנהל לוגיסטיקה ורכש 632 אלף שקל; מאיר דמרי, אחיו של יגאל, השתכר 195 אלף שקל כאחראי תקשורת ובקרה (ראו עוד בתרשים).

בסוף 2009 הצטרף לחברה משתחרר טרי מצה"ל, אופיר דמרי, שהצליח למצוא עבודה בתחום המחשוב והתקשורת בעלות חודשית של 13,300 שקל ושורה של הטבות, כולל רכב מקבוצה 3. אז הצטרפה רשות ני"ע למוסדיים, והחברה נאלצה להפחית את משכורתו, כמו גם את תנאי השכר של חזי, אחיו.