סרקוזי הורה לשריו לקצץ בהוצאות - והזמין מטוס ב-230 מ' ד'

ה"דיילי טלגרף" מדווח כי פקידים צרפתים מכנים את המטוס של נשיא צרפת "אייר קרלה וואן", על שמה של אשתו קרלה ברוני-סרקוזי ■ דובר ממשלת צרפת: "רוצים ציוד שמתאים למעצמה החמישית בגודלה בעולם" ‎‎

‎‎נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הזמין גרסה משלו בשווי 230 מיליון דולר של מטוסו של נשיא ארה"ב, אייר פורס וואן, כך דווח ב"דיילי טלגרף". הנשיא נמוך הקומה מקנא בהסדרי הטיסה המפוארים של ברק אובמה, ובעבר הוא כבר אמר שהסדרי הטיסה שלו אינם ברמה נשיאותית.

מטוס הסילון החדש של סרקוזי, מדגם איירבוס ‏A330-220‎‏, מלא וגדוש במותרות. הוא יכלול חדר שינה, מקלחת, חדר ישיבות ל-12 איש, 60 מושבים בסגנון מחלקת עסקים, גוף מחוזק, מערכות תקשורת מקודדות מהאיכותיות ביותר, מערכת הגנה מפני טילים וגם מערכת סינון אוויר כדי שסרקוזי יוכל לעשן סיגרים.

‎‎יסתפק באמבטיה קטנה

‎‎סרקוזי רצה להתקין על המטוס אמבטיה נשיאותית בגודל מלא, אך נאלץ להסתפק באמבטיה קטנה שאפשר רק לשבת בתוכה, לאחר שנאמר לו כי במזג אוויר סוער עלולים מי האמבט בגודל מלא להישפך ולגרום לקצר חשמלי.

מוטת הכנפיים של המטוס ארוכה בכ-0.6 מטר ממוטת הכנפיים של מטוסו של אובמה. פקידים צרפתים מכנים את המטוס "אייר קרלה וואן", על שמה של קרלה ברוני-סרקוזי, אשתו של נשיא צרפת.

ההחלטה להזמין את המטוס הנשיאותי התקבלה לאחר שסרקוזי הורה לשרים בממשלת צרפת לקצץ בהוצאותיהם על רקע השערוריות סביב הוצאותיהם של שני שרים בממשלתו.

דובר ממשלת צרפת, לוק שאטל, הכחיש שהצעצוע החדש של סרקוזי מפואר יתר על המידה, ואמר שמכירת מטוסי הסילון הנשיאותיים הישנים תקזז חלק מעלויות המטוס החדש.

"אין כאן שום ראוותנות, אלא פשוט רצון להצטייד בציוד שמתאים למעצמה החמישית בגודלה בעולם", אמר שאטל ל"טלגרף". ‏‎