סכסוך חריף בין בעלי השליטה בקבוצת "שחר"

בימים האחרונים נודע שבעקבות חילוקי דעות חריפים בין שני בעלי השליטה בנוגע לאופן ניהול החברה והיקף תפקידיו של מנכ"ל החברה, עזב אחד מהם את תפקידו כיו"ר החברה וכיו"ר של חברות-בנות בקבוצה

‎‎סכסוך חריף בין נהוראי נתיב ואבי אלקיים - שני בעלי השליטה בקבוצת "שחר", המספקת שירותים מוספים לחברות ביטוח. בימים האחרונים נודע שבעקבות חילוקי דעות חריפים בין השניים בנוגע לאופן ניהול החברה והיקף תפקידיו של מנכ"ל החברה, נעם בכר, עזב נתיב את תפקידו כיו"ר החברה וכיו"ר של חברות-בנות בקבוצה. אייל הירדני מונה ליו"ר שחר במקומו של נתיב.

בעלי השליטה מנהלים בימים אלו מו"מ דו-צדדי לרכוש החוצה את הצד השני, אם כי לפי הערכות, סביר שאלקיים ירכוש את חלקו של נתיב, כשהאחרון צפוי לצאת לדרך חדשה בתחום השירותים לחברות ביטוח.

קבוצת שחר הינה חברה בבעלות פרטית, העוסקת במתן שירותים לחברות הביטוח במגוון תחומים ובהם רכב, צנרת, שירותים לנדל"ן, בריאות וטרום טיסה. לחברה פעילות גם בארצות הברית. החברה הוקמה על ידי נתיב ב-1989, וב-2006 מוזגה לתוכה חברת "אמינות אקספרס" של אלקיים. לחברה מאות אלפי לקוחות קצה, וככל הידוע מחזור הפעילות שלה מסתכם ב-150 מיליון שקל לשנה.

לדברי נתיב, הוא פרש מתפקיד היו"ר בעקבות "חילוקי דעות קשים ביני לבין שותפי אבי אלקיים, בהקשר לניהול התקין של החברה", והוסיף ש"בחודשים האחרונים פעלו בכר, הירדני ואלקיים למניעת הובלת שימור הלקוחות ושיווק החברה על ידי". נתיב הוסיף שההסכם עם המנכ"ל נחתם רק על ידי צד אחד, ולא אושר על ידו כפי שהוסכם בינו לבין אלקיים.

מנגד, מכיוונם של אלקיים ושל המנכ"ל בכר מציינים שאין מאבק שליטה, אלא מדובר בריב בנוגע לחלוקת תפקידים ראויה בין מנכ"ל לבין בעל מניות. מהחברה נמסר: "נהוראי ממשיך להיות בעל מניות חשוב בחברה, ובימים אלו מתקיימות עמו שיחות על המשך תפקידיו בחברה".