עוד שינויים בדלק ישראל: אמנון דיק מועמד לתפקיד יו"ר

אם ימונה, דיק יחליף את משה עמית, המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הפניקס

שינויים בהנהלת דלק ישראל : היום (א') פורסם כי אבי בן אסאייג ימונה למנכ"ל חברת הדלק של יצחק תשובה. ל"גלובס" נודע כי אין זה השינוי היחיד בצמרת החברה, וכי גם יו"ר החברה עשוי להתחלף.

אמנון דיק (57), לשעבר מנכ"ל בזק , נמצא במגעים עם קבוצת דלק, ועשוי להתמנות בקרוב ליו"ר החברה במקום משה עמית. לאחרונה פורסמו הערכות, כי עמית מועמד לתפקיד יו"ר חברת הביטוח הפניקס המשתייכת גם היא לקבוצת דלק.

דיק כיהן בעבר כמנכ"ל חברת המשקאות יפאורה תבורי, כיו"ר עלית אינטרנשיונל, וכאמור כמנכ"ל חברת התקשורת בזק, תפקיד אליו מונה בשנת 2003 וכיהן בו במשך כשנתיים. דיק הוא מבעלי קבוצת רדיו ללא הפסקה, ושמו הוזכר השנה כמועמד מוביל ליו"ר רשות השידור, מינוי שלא יצא אל הפועל.

עמית (75) משמש כיו"ר דלק ישראל זה כשש שנים. לצד זאת הוא משמש כדירקטור בקבוצת דלק ובשורה של חברות נוספות, בהן ישראכרט, טמפו משקאות, רבוע כחול נכסים והשקעות. בעבר אף כיהן כחבר הנהלת בנק הפועלים וממלא מקום מנכ"ל הבנק. אם אכן ימונה ליו"ר הפניקס, יידרש עמית לעזוב את יתר עיסוקיו.

בהפניקס ציינו כי אין כרגע כל חדש באשר לזהות היו"ר החדש. מקבוצת דלק נמסר: "החברה נוהגת לדווח על מינויים בכירים אך ורק לאחר אישורם"

בינתיים, דלק ישראל צפויה כאמור לקבל מנכ"ל חדש. אבי בן אסאייג (45) מגיע לחברה לאחר אפיזודה קצרה בקונצרן אי.די.בי. הוא מונה לנהל את זרוע התיירות של הקבוצה, אי.די.בי תיירות - הכוללת את חברת התעופה ישראייר וחברות תיירות נוספות. אולם לאור חילוקי דעות בינו לבין הקבוצה, עזב לפני מספר שבועות לאחר פחות משנה בתפקיד.

מתחלפים בתפקידים

במקומו של בן אסאייג מונה בשבוע שעבר דוד קמיניץ, שעזב לאחרונה את תפקיד מנכ"ל דלק ישראל, גם כן לאחר תקופה קצרה של כשנה, כך שלמעשה השניים מתחלפים בתפקידים לאחר כהונה קצרה.

לפני תפקידו באי.די.בי עבד בן אסאייג במשך כשמונה שנים בקבוצת שטראוס, ובתפקידו האחרון כיהן כמשנה למנכ"ל של קונצרן המזון.

דלק ישראל עוסקת בהפצה ושיווק של דלקים ובהפעלת רשת חנויות הנוחות מנטה. את הרבעון הראשון של שנת 2010 היא סיימה עם רווח של כ-32.8 מיליון שקל לעומת 36.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה נסחרת לפי שווי של 1.34 מיליארד שקל.