מולטימטריקס: שווי של כ-120 מ' ד' לפרויקט חוות הרוח ברמה"ג

בשלב הראשון מתכוונת החברה להיכנס להשקעה באמצעות חברה חדשה באנרגיית רוח ירוקה שבשליטת ד"ר צהל הראל, המפעילה חוות רוח ברמת הגולן ומייצרת חשמל בהיקף של כ-6 מגה וואט

חברת מולטימטריקס עושה את צעדיה הראשונים בתחום האנרגיות המתחדשות: החברה מדווחת כי קיבלה היום (ב') הערכת שווי לפרויקט חוות הרוח ברמת הגולן, שמולטימטריקס מעוניינת לרכוש 49% מהפעילות בו.

על פי הערכת השווי שביצעו "יעקב אשד תשואות יועצים", שווי הפרויקט מוערך בכ-113 עד 133 מיליון דולר.

הפעילות המתוכננת, אותה רוצה מולטימטריקס לרכוש, צפויה בעתיד לייצר חשמל בהיקף כולל של למעלה מ-400 מגוואט. החברה כבר חתמה על מסמך עקרונות במטרה להשתלב בתחום פעילות ייצור חשמל מאנרגיית רוח.

בשלב הראשון מתכוונת החברה להיכנס להשקעה באמצעות חברה חדשה באנרגיית רוח ירוקה שבשליטת ד"ר צהל הראל, המפעילה חוות רוח ברמת הגולן ומייצרת חשמל בהיקף של כ-6 מגוואט. בכוונת החברה לבצע באופן מיידי לאחר השלמת העסקה הרחבה של החווה ל-14 מגוואט.

אורי אומיד, מנכ"ל מולטימטריקס, אמר "הפוטנציאל הקיים באנרגיית הרוח, בייחוד באזורים בהם אנו מעוניינים לפעול, הוא עצום. שיתוף הפעולה בהקמת חוות הרוח עם אוטוריטה בתחום כמו ד"ר צהל הראל ו-AES, ענקית אנרגיה בין לאומית, תורם רבות בקידום הפרויקט. בכוונתנו להשלים את העסקה לרכישת הפעילות בהקדם האפשרי".

חוות הרוח הקיימת ברמת הגולן פועלת כבר כ-18 ונחשבת להישג טכנולוגי בקנה מידה בינלאומי.

בהמשך ובכפוף לגיוס הון נוסף מתכוונת מולטימטריקס להקים במשותף עם ענקית האנרגיה האמריקאית AES חוות רוח נוספת ברמת הגולן בהיקף ייצור של 200 מגוואט, ועם קבלת האישורים הדרושים תקים חוות רוח נוספת עם AES של 200 מגוואט נוספים.

חוות הרוח הנוספות צפויות לקום במתווה של פרויקט לאומי, כאשר ההליכים לאישור כבר החלו. השותף האמריקאי, AES, הינו מהמובילים בעולם בייצור חשמל ממקורות שונים המספק כיום חשמל לכ-11 מיליון לקוחות ב-30 מדינות.