אנלייט אנרגיות של אלוביץ' מגייסת 170 מיליון ש' מהראל

האשראי ישמש להקמת מערכות פוטו וולטאיות (סולאריות) ■ מניית סהר אינווסט (שאתמול קיבלה את אישור רשם החברות לשנות את שמה לאנלייט) הגיבה בחיוב לעסקה, והוסיפה היום 12.5% לערכה

בחברת האנרגיה המתחדשת אנלייט מתחילים ליהנות ממעמדו האיתן של שאול אלוביץ' בשוק ההון, ולנצל אותו להרחבת פעילותה המתוכננת. חודש לאחר מיזוגה של אנלייט לתוך סהר אינווסטמנטס של אלוביץ', עדכנה הבוקר החברה, כי קיבלה מחברת הביטוח הראל מכתב עקרונות על פיו תהיה האחרונה מוכנה להעניק לה אשראי בהיקף של עד 170 מיליון שקל.

האשראי ישמש להקמת מערכות פוטו וולטאיות (סולאריות), המייצרות אנרגיה מקליטת אור השמש. העמדת ההלוואה כפופה לעריכת בדיקות נאותות והתקשרות הצדדים בהסכם מפורט. מניית סהר אינווסט (שאתמול קיבלה את אישור רשם החברות לשנות את שמה לאנלייט) הגיבה בחיוב לעסקה, והוסיפה היום 12.5% לערכה.

היקף האשראי שצפויה אנלייט לקבל מהראל, משקף יכולת מימון להקמת מערכות פוטו וולטאיות בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, ולייצור חשמל בהיקף של כ-50 מגוואט, מתוך צבר הזמנות כולל של כ-60 מגוואט שיש לאנלייט כיום. עלות הקמת פרויקט לייצור 1 מגוואט מוערכת בכ-4 מיליון דולר.

אנלייט הוקמה לפני כשנתיים על ידי גלעד יעבץ, המשמש כמנכ"ל החברה הממוזגת, צפריר יואלי ועמית פז, ועד כה עסקה בפרויקטים בהיקפים קטנים יחסית. כיום לחברה כ-45 פרויקטים פעילים, המייצרים חשמל בהיקף של יותר מ-2 מגוואט. הערכת שווי שביצע BDO זיו האפט בפברואר האחרון, העניקה לאנלייט שווי של 8.1 מיליון שקל.

אלוביץ', המחזיק לאחר המיזוג ב-43.9% ממניות אנלייט באמצעות חברת יורוקום, מקווה לנצל את הידע והניסיון שיש לאנלייט בתחום האנרגיה המתחדשת, כדי להגדיל בצורה משמעותית את היקפי פעילותה.

"השוק בו אנחנו פועלים דורש השקעות הון גדולות", אמר היום יעבץ. "אנחנו פועלים במספר ערוצים כדי לאפשר לחברה יכולות גיוס טובות עם עלויות נמוכות, והראל זה אחד הערוצים לפעילות זו".

לגבי המשך פיתוח הפעילות של אנלייט אמר יעבץ, כי "השחקנים בשוק נאבקים על מכסות הייצור, לכן צריך להגדיל עוד את צבר ההזמנות שלנו, ואנחנו בוחנים גם אפשרות להיכנס לפעילות בחו"ל. במקביל צריך להמשיך לייצר לחברה יכולת לגיוס הון כדי להקים את הפרויקטים".